Help!

Flappie00

Well-known member
Lid geworden
26 september 2019
Berichten
278
Leeftijd
38
Na wat brainstormen ben ik er achter dat ik te weinig licht in mijn bak heb 110l 81cm 10.5watt
Nu was ik net naar een tuincentrum om meer licht te halen een led19 watt van juwel maar die is te groot en past niet in mijn bak. Als ik een kleinere neem kom ik op led12watt en dat schiet dus niet op.
Mijn planten doen 't nu niet goed. Wie kan hlmij helpen adviseren?
 
Misschien kun je nog vermelden om welke bak het gaat met evt een foto.
 
Een juwel primo 110 liter
 
Dat is met een losse kap zie ik. Of je moet overwegen om er een losse led op te kopen.
 
Na wat brainstormen ben ik er achter dat ik te weinig licht in mijn bak
Hoe heb je die conclusie getrokken?
Weet je zeker dat er geen andere factoren zijn die de oorzaak kunnen zijn voor je slechte plantengroei?
Zou zonde zijn als je nu geld gaat uitgeven en je komt tot de conclusie dat je planten het nog steeds slecht blijven doen
 
Volgens mij heb ik in de chat een foto van de bak gezien en onderin de bak was erg weinig licht maar goed 10W op 110 liter is ook geen vetpot lijkt me. Ik had op de Aquatlantis van 60cm met 54 liter ook al 10W namelijk.
 
Na wat brainstormen ben ik er achter dat ik te weinig licht in mijn bak heb 110l 81cm 10.5watt
Nu was ik net naar een tuincentrum om meer licht te halen een led19 watt van juwel maar die is te groot en past niet in mijn bak. Als ik een kleinere neem kom ik op led12watt en dat schiet dus niet op.
Mijn planten doen 't nu niet goed. Wie kan hlmij helpen adviseren?

Zo'n Primo 110 is incl. kap 45 cm hoog. Daar zal op waterniveau 40 cm. van overblijven? Mogelijk heb je planten die ook niet zoveel licht nodig hebben? Welke planten heb je eigenlijk in je bak? En wat doen de planten precies, of wat niet? Mocht je toch meer licht willen of nodig zijn dan zal je geen Juwel licht kunnen gebruiken. Men maakt namelijk gebruik van een eigen maatsysteem dat alleen in de eigen bakken past. Er zal dan niets anders overblijven dan een ander merk te kiezen. Maar misschien mogen we eerst een antwoordt op de vragen hierboven?
 
Misschien kun je die foto nog eens posten die ik als het goed is ook in de chat zag want daar zag je duidelijk dat de snelgroeiers onderop kaal werden en dat de Crypto s wel mooi waren.
 
De planten gaan dood. Er zitten voedings capsules bij dus dat is het probleem niet. Ik heb nu weer een enchinodorus erbij gezet en een cryptocoryne de preciese type weet ik niet. Wel dat ze in't type easy vallen dus makkelijk te houden moeten zijn. Het merk maakt me niet uit ik wil gewoon hoger watt. Vind 't niet geslaagd dat ik nu planten moet kiezen omdat ik (te) weinig licht heb
 
IMG_20200114_095859.jpg
 
Het kroos is inmiddels weg
 
Terug
Bovenaan