Wat is er nieuw

Help!

250litertank

New member
Lid geworden
9 december 2024
Leeftijd
32
Hallo iedereen, ik ben sinds kort opnieuw begonnen met de hobby en mijn aquarium is anderhalve week aan het opstarten het betreft een 250liter bak! Ik had online garnalen besteld en afgesproken met de verkoper om ze pas over twee weken (met speciaal diervervoer) te verzenden, het betreft garnalen en slakken als eerste opruim crew. Nu krijg ik deze avond een melding dat deze verzonden zijn, dus ik vermoed dat er een foutje is gebeurd,… nu meet ik uit paniek mijn nitriet waarde op en deze is sky high….wat moet ik doen als ze morgen aan mijn deur staan? Vriendelijke groet

Gooi de garnalen anders zolang in een emmer? Regelmatig het water daarvan verversen en je komt die periode wel door. Ongeveer. 🙂 Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan....

Welkom op het forum trouwens.

Dag @Gino88 ,deze kende ik nog niet…. Ga dit proberen tot zolang die waarde zo hoog blijft , super bedankt voor het snelle antwoord, ben blij dat ik dit forum heb ontdekt!

Ben het met Gino eens en vooral garnalen zijn gevoelig voor nh3/4 en no2 dus die moeten echt 0 zijn.

Ze kunnen ook in je bak en dan moet je daar regelmatig het water van verversen. (=Fish in cycle).

Ze kunnen ook in je bak en dan moet je daar regelmatig het water van verversen. (=Fish in cycle).
Zou ik met garnalen niet doen en helemaal niet na 1,5 week want dan komt de nitrietpiek nog.

Dat kan in een emmer net zo goed gebeuren, en zelfs sneller dan in een groter volume water. Maar dan wel veelvuldig waterwisselen.

Ik zou ze in het aquarium doen, in de gaten houden ( als je ze kunt vinden, weet niet hoe beplant je aquarium is) en regelmatig een waterwissel doen.

Zou voor de emmer gaan, dagelijks 1/3 verversen en spaarzaam voeren en evt. een luchtpompje toevoegen.
Garnalen en nitriet gaat hem echt niet worden, de slakken zullen er niet zo veel om geven in het algemeen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan