Wat is er nieuw

HELP ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Coen
  • Startdatum Startdatum
C

Coen

Guest
Mijn planten vertonen allemaal kleine gaatjes, onderstaande plant op de foto (heb ik meerdere) is er het ergste aan toe! Kleine gaten worden grote gaten en worden bruin. Bladeren laten los. Nieuwe blaadjes zijn echter gezond... (voor hoelang geen idee?)

Wie helpt ? wat mist er ?

foto:
2tdp.jpg

Enne die lepel die er in ligt is voor een stukje komkommer voor mijn ancistrus. 🙂

Ik kan via deze pc je foto helaas niet zien maar heb je de planten al een tijdje?
Nieuwe planten worden boven water gekweekt en veranderen in het aquarium waardoor de oude bladeren afsterven.
Als nieuwe bladeren ook aftakelen is dat een teken dat ze een gebrek aan voedsel en/of licht hebben.

Ik heb deze wel zodoende gekocht bij een aquarium speciaal zaak.

de onderkant van het blad is rood

De planten heb ik sinds halverwege november! Ik heb 8-10 uur het licht aanstaan, ik gebruik ledverlichting. Ik geef plantenvoeding 1 maal per week de dosering zoals aangegeven.

Ik was te snel 😉

Weet je de waterwaarden?

Wat zijn je waterwaardes? Gebruik je plantenvoeding? En wat voor vissen heb je in je bak?

Je zegt dat de nieuwe blaadjes er wel goed uitzien; dan is er niets aan de hand toch? De oude sterven gewoon af omdat deze boven water zijn gekweekt 😉

Weet je de naam van de plant? Ik twijfel ook een beetje of dit wel een waterplant is.

Ook Bodemvoeding? gegeven?
kleibolletje met lateriet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan