Wat is er nieuw

Help!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maxie
  • Startdatum Startdatum
M

Maxie

Guest
Hallo,
Ik ben nieuw met aquariums, maar heb voor ik een aquarium nam me heel goed ingelezen.
Ik besloot om een superfish 40 te nemen, want ik wou klein beginnen.
Nu heb ik het aquarium helemaal klaar, heb het filter, grind, een verwarmingselementen enz. erin, maar stuit op een probleempje.
Ik heb het filter en verwarmingselement van mijn neef gekregen, maar ��n van de twee of allebei maakt een heel raar geluid. Het klinkt net als een stoomfluit. Dit zijn de merken:
Filter: Superfish aquaflow 100
Verwarmingselement: Superfish mini heater 55w 26C.

Verder krijg ik bruin spul om mijn planten, wat je er trouwens wel weer af krijgt. Mijn rode plant ziet er ook helemaal aangevreten aan, met scheuren, gele bladeren, en een soort van doorzichtige stukjes. Ook mijn grasplant word een beetje gelig, alhoewel er nieuwe scheuten onder het grind vandaan komen.

Verder heb ik er nog geen vissen in.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb het filter vaak schoongemaakt, evenals het verwarmingselement.

PS: Het filtermateriaal was al groen, moet ik er nieuwe filtermateriaal indoen?

Mvg, Maxie

Dat bruine spul is kiezelalg. Maar niet echt een alg. Deze gaat vanzelf over. Is een opstartalg. Geen zorgen maken hierover.
Wat de planten betreft. Niet alle planten gaan groeien in uw bak. Rode planten zijn doorgaans moeilijker.
Minder licht behoevende planten zijn makkelijker.
Denk aan varens, cryptocoryne soorten,..
Drijfplantjes werken ook goed en zullen het licht breken waardoor algen geen kans krijgen.

Gelukkig, was al bang dat ik alle planten moest vervangen.
Ik heb er wel een voedingsbodem, maakt dit wat uit?

Niet zo heel hard, nee. Een voedingsbodem is geen vereiste meer voor planten. Vloeibare voeding doet zijn werk beter.

Maar het is en blijft een zoektocht naar plantjes die het goed doen in de bak.
Zoek naar de eerder vermelde plantensoorten. Ze zijn vlot vindbaar en behoren tot de makkelijkste.

Planten die groeien doe je mee verder. Groeit het niet? ander en betere. 🙂

Nou, nu niet meer.
Maar ,zet er eens wat zuurstofplanten in.Cabomba en waterpest.

En laat je bakje zien. dat zegt meer dan 1000 woorden.

Dat gillen zal je filter zijn...dat de rotor vast loopt.
Door steentje of wat. maak hem open.

Maak hem niet zo vaak schoon, je moet bacterie op gaan bouwen, 3 weken.

o ja idd. Een propere filter is een slechte filter. 🙂

ik weet niet of ik dit juist zeg, maar volgens mij gaat kiezelalg niet altijd vanzelf over. bij een hoge hoeveelheid silicaten in het water kan kiezelalg voor blijven komen als ik mij niet vergis.

tot de silicaten op zijn. 🙂

De fout die velen maken is de bruinalg verwijderen. Laat hem woekeren, dan ben je er sneller van af want op=op. 🙂

Weet iemand misschien een oplossing voor dat fluitketel geluid uit die filter?

Zit er nergens een kink in de slangen of lucht in de filter. Eens schudden aan de filter en kijken of het betert.

Welke filter heb je precies?

Ik heb een Superfish aquaflow 100.

Haal dat uitstroom pijpje er eens af.

Mijn ervaring is dat het gewoon takkedingen zijn deze filters,ken maar 1 iemand die er tevreden mee is! 😉
Zie dat de stand op minimaal staat,misschien scheelt het als je de uitstroom wat harder doet.

Seabait zei:
Mijn ervaring is dat het gewoon takkedingen zijn deze filters,ken maar 1 iemand die er tevreden mee is! 😉
Zie dat de stand op minimaal staat,misschien scheelt het als je de uitstroom wat harder doet.

Eh, 2 he ,John . 😀
John en ik. :juggle:

DAT vind ik nou helder ,van jou. :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan