Wat is er nieuw

Hemanianthus Callitrichoides en appelslakken ?

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Heb nu als voorgrondplantje 2 bosjes HC gepoot en mijn appelslakken waren er als de kippen bij om het te onderzoeken. Deze ochtend zat er geen appelslak bij maar het leek of er van de HC gegeten was.

Staan appelslakken er om bekend dat ze HC ook wel lusten ?

Er wordt altijd gezegd dat appelslakken geen planten eten, maar hier zelf heb ik de ervaring dat als de planten echt heel zacht zijn dat ze er toch aan eten. Bij mij was het belgisch groen, maar volgens mij heeft HC ook behoorlijk zachte bladeren.
Goed bijvoeren gaat het hier trouwens wel tegen. Spirulinatabletten zijn ze dol op. Ook komkommer en dergelijke werd hier liever gegeten dan de plantjes.

Heb er 2 stukjes komkommer in gegooid en een algentablet. (de corydorassen en de pleco vreten dat ook graag 🙂 )

Hopelijk laten ze mijn plantjes met rust met bovenstaande extra's...

Tja het zal ook per slak verschillen. Ik heb hier het idee dat naarmate ze ouder zijn geworden het steeds minder zijn gaan doen (maar dat is puur observatie en niet op feiten gebaseerd).
Een voorgrondplant die ze hier met rust laten is lilaeopsis, maar die is met 10 cm niet bepaald klein te noemen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan