Hemelse parel Danio's


M

mie567

Guest
hoi

Wil graag wat advies!
Wilde eigenlijk voor een zuid Amerikaanse biotoop gaan

Wilde eerst voor de tetra's gaan als scholenvis?
Maar nu heb ik de pareldanio's gezien

Kunnen deze ook in combinatie met corydoras en een algeneter
En nog een koppeltje ?
 
zou dit in samenstelling visbestand zetten krijg je meer reactie
 
Hemelse parel danio's zijn leuke visjes, echter niet zuid-amerikaans. Het kan wel, maar houdt er rekening mee dat het hele kleine bange visjes zijn. Wil je de parel danio's goed tot hun recht laten komen raad ik je aan deze of alleen te houden en het liefste in een aquarium van niet veel hoger dan 30cm dit omdat ze in de natuur ook zo leven en ze dan het leukste gedrag vertonen. Houdt je je niet aan deze regelgeving zullen ze allemaal schuw achter in een hoekje gaan zitten, voor die prijs per vis lijkt me dat redelijk zonde.
 
Ik ben het niet helemaal met wouter eens.
Bij mij zitten ze in een aquarium met wat otocinclus en een betta splendens en dit gaat prima.
Ze zijn wel wat schrikachtig maar zeker niet bang en zwemmen bij mij dan ook gewoon op de voorgrond ook als je dicht voor het aquarium staat.
wel moet ik er bij zeggen dat het allemaal nakweek danio's zijn en dat ik er 15 heb, dit kan er denk wel voor zorgen dat ze minder schuw zijn.
Ook heb ik ergens gelezen dat ze schuwer worden als ze in een kleiner aquarium worden gehouden maar ik heb dit zelf nog niet getest dus ik weet niet of dit waar is.
 
En hoeveel zie jij er tegelijk van de 15? In combinatie met corydoras zal het zeker minder zijn, maar als je er tetras bij gaat gooien zul je zien dat ze zich amper laten zien.
 
Het gaat hier wel niet over de combinatie tetra-pareldanio maar corydoras, pareldanio en wat ik vermoed een ancistrus (deze heeft overigens wel een absoluut minimum van 80 cm nodig hoewel ik die zelfs niet kleiner dan een meterbak zou houden). Ancistrussen laten andere vissen altijd met rust, zo ook corydoras. Ik zie niet direct in welk probleem dit kan geven. Een koppeltje erbij zal afhangen van wat. Misschien dat een soort goerami's wel kan alleen willen de gemakkelijke kleine koeler water dan de Ancistrus.

Samengevat, als je de bakmaten opgeeft kunnen we beter zeggen of dit gaat en wat er eventueel nog bij kan.

Verder ga je inderdaad meer reactie krijgen als je een toppic in samenstelling visbestand aanmaakt.
 
ik heb geen ervaring met de combinatie corydoras pareldanio en ancistrus dus daar kan ik geen goede uitspraak over doen.
maar mijn ervaring met de pareldanio is zeer goed en bij mij zijn ze niet schuw dus ik zou ze zeker aanraden.
en voor wouter ik heb ze even snel geteld en het zijn er 9.
 
Aardige hoeveelheid, ik had ze met chinese danio's gecombineerd in een 80cm aquarium. Mijn ervaring was dat door de drukke bedoeling van de chinese danios ze heel erg weg werden gedrukt, sinds ik ze alleen houdt komen ze weer goed naar voren.
 
Chinses danio's zijn heel druk en zwemmen bovendien ook in dezelfde waterlaag, corydoras zitten bijna enkel op de bodem dus dat moet wel goed komen.

Er van uitgaande dat je een standaard 60 cm bak hebt (ook geschikt voor een 80 cm natuurlijk) zou ik je dit bestand aanraden, geen Zuid-Amerikaans biotoop maar wel een degelijk bestand

Honinggoerami (koppel)
Hemelse pareldanio (20)
Corydoras panda of modderkruipers (5 stuks)
Eventueel enkele neritina of Clithon slakken tegen de algen, zijn de beste algeneters die je kan vinden en planten zich niet voor in zoetwater.

Uiteraard maar een voorstel.
 

Terug
Bovenaan