Wat is er nieuw

Hemianthus callitrichoides en zout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marcia
  • Startdatum Startdatum
M

Marcia

Guest
Ik heb voor de tweede keer dit plantje, Hemianthus callitrichoides Cuba, in mijn bak geplant, en voor de tweede keer gaat het dood.
Nou heb ik al wel in de gaten dat dit een lastig plantje is, maar na opvolging van de goede tips die ik van de verkoper kreeg, sloeg het toch goed aan.
Zo had ik de planten in kleine stukjes verdeeld, met een tikje van dat gele spul waar ze in wortelen erbij gelaten. 12 uur verlichting in mijn bak (De eerste keer ben ik een halve dag kwijt geweest om al dat gele spul tussen de worteltjes vandaan te pulleken, en had ik mijn verlichting maar een uur of 7 aan).
Ik begon nu net te denken 'goh, het ziet er lekker uit'!
Toen heb ik zout in mijn bak gedaan, om mijn vissen een zoutbad te geven. Er kwam toen best veel tussen dit plantje, en ik heb het wel een beetje rond proberen te wapperen, maar de volgende dag zag ik dat het bruin en snotterig werd. En binnen een paar dagen zag ik alleen nog maar wat piepertjes die overgebleven waren.
Zo uitgaan van het feit dat het eerst goed ging, en na het zout slecht, lijkt mij dat dat zout idd de oorzaak was. Maar ik lees ook overal dat zout goed is voor planten.
Ik wil het best nog een keer proberen met dit plantje, want ik vind hem wel heel erg leuk. Bovendien,drie maal is scheepsrecht. En als het aan het zout lag, dan doen we dat de volgende keer anders. Maar als dit plantje echt een kreng van een ding is, dan zoek ik wel een alternatief.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan