Wat is er nieuw

Hemianthus callitrichoides

Rick85

Well-known member
Lid geworden
4 augustus 2014
Goedeavond,

Heb 3 weken geleden 5 stuks Hemianthus callitrichoides geplant en na 1 week merkte ik dat het flink was gegroeid (voor een week dan). De 2de week ging het echter achteruit en op dit moment betwijfel ik of het nog beter gaat met de plantjes.
Ze worden bruinig en verslijmen.

Er zijn nog een paar stukjes die het wel redelijk doen.

Oh ja ik gebruik een dry start method en bodem is moerassig.

Weet iemand waarom dit plantje ineens zo achteruit gaat?

Bij mij groeide het werkelijk als kool. Voorwaarde is wel dat je er veel licht op hebt en dat je co2 gebruikt. Zonder co2 ging het bij mij ook een stuk minder.

Doe je plantenvoeding in het water als je ze bevochtigd?

Wat ik heb begrepen is dat je tijdens de dry start juist niks moet toevoegen.

http://www.aquascaping-blog.com/346/dry-start-methode

Onderhoud tijdens de dry start method

Het geweldige aan de dry start methode is dat het heel weinig onderhoud vereist, eigenlijk zelfs niets. Het aquariumverlichting moet niet sterk zijn aangezien er geen water in zit, je moet geen CO2 toevoegen, je moet voorlopig niet snoeien, geen vissenvoer toevoegen, � Het enige wat je af en toe kunt doen is de folie of het deksel openen voor wat verse lucht. Na ongeveer twee manden zou de bak mooi volgroeid moeten zijn.

Zal wel gewoon iets van 2 maanden laten staan zo, wie weet slaat het weer aan. Wel raar dat eerste week als kool groeit en daarna gedeeltelijk afsterft.

Hey Rick

Riekt het ook slecht? Zie je vreemde slierten?
Vaak komt plantensterfte bij de DSM voor als de planten t� vochtig staan. Het gaat dan schimmelen en de blaadjes worden aangetast.

Zorg dan voor wat meer luchtstroming (bv 2 hoekjes beetje openlaten) en bevochtig wat minder.

Groeten
Gilles

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan