Wat is er nieuw

Hemirhamphodon pogonognathus

Stijn S

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2022
Berichten
569
Leeftijd
48
Meestal zwemmen deze halfsnavelbekken vlak onder het oppervlak om daar insecten te vangen, heel af en toe laten ze zich ook wat zakken als ik levend voer in het aquarium doe. Ik heb een hoop Pistia’s verwijderd uit mijn Borneo-bak waardoor er meer licht in de bak komt. Deze meneer bleef mooi poseren zodat ik snel een foto kon maken. Ik verdenk deze soort er wel van dat ze af en toe een Boraras brigittae pakken. Ze schijnen makkelijk te kweken, maar ik heb nog nooit jonge visjes gezien. Misschien eten ze die ook op. Desalniettemin een mooie vis om te houden.
 

Bijlagen

  • F83C4D36-658B-4C32-9199-45080B0FA7DC.jpeg
    F83C4D36-658B-4C32-9199-45080B0FA7DC.jpeg
    799 KB · Weergaven: 22
Absoluut!
Enne die Boraras zijn hoogstwaarschijnlijk niet veilig voor 'm. Ik heb me in zijn aangetrouwde neefje verdiept: Aplocheilus lineatus, en die beestjes hebben net zo'n laadklep als deze jongen. Als daar een visje aan voorbij zwemt, gaat die absoluut open en verdwijnt het visje...
 
Nomorhamphus gehad en die konden hun jongen wel laten verdwijnen, vooral de dames waren er goed in, als je er optijd bij bent kun je ze apart makkelijk op laten groeien totdat ze terug kunnen. Uiteindelijk vond ik ze toch te groot voor m'n meter aquarium en zijn ze verhuisd naar iemand anders.
 
Alles wat in de bek past dat................................................ :DD :DD
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: avond mark
      Terug
      Bovenaan