Wat is er nieuw

Her inrichten met vuurgarnalen

Grollebol

Well-known member
Lid geworden
27 maart 2015
Mijn 70liter bakje draait nu al enkele maanden. Af en toe wat alg af en toe gewoon goed. Echter zou ik graag mn bak opnieuwe willen inrichten. Ik heb een mix van visjes in mn bak zitten maar waar het mij nu om gaat is. Hoe gaan mijn vuurgarnalen hier op reageren en hoe kan ik dit het beste aanpakken.

De manier zoals ik heg nu wil doen:
2 emmers water uit het aquarium halen.
1 voor de vissen. 1 voor de garnalen.
Nieuwe planten. Steentjes spoelen of nieuwe steentjes omspoelen.

Filter(spons) niet schoonmaken maar samen met de 2 emmers water terug in het aquarium plaatsen.
Rest met nieuw water aanvullen.
Eerst de garnalen erin als deze zich hebben verstopt de visjes er weer in.

Nu doen de vuur garnalen het perfect. Heb al 1 worp, baby garnaaltjes gehad.

Mijn vraag, hebben jullie tips voor mij.
Ben ik iets belangrijks vergeten?

Ben benieuwd hoor graag van jullie

Probeer zoveel mogelijk van het water te bewaren en het filter tijdens de verandering laten draaien iig.
Voor de rest kan het prima.
Welk grind heb je?

1 worp vuurgarnalen na enkele maanden is bar weinig hoor,zullen er wel meer geweest zijn maar hebben de vissen opgesnoept waarschijnlijk.

En nieuwe planten niet gelijk bij de garnalen doen ivm slakkengif,paar dagen laten spoelen.

Merk steentjes weet ik even niet. Zwarte 1 tot 3mm dacht ik.
Ik zie super veel baby garnalen, miss zijn het meer worpen geweest.

Bedankt voor de tip. Vooral die van de planten.

De planten dan ook echt elke dag voorzien van compleet vers water, ik zou zelf een week aanhouden. Ze kunnen erg sterk reageren op slakkegif en dan gaan ze vrij snel dood.

Ik zou nieuwe planten eerst in een emmer 5 dagen spoelen. Maar waarom moet de bodem eruit?? Kun je die niet laten zitten en gewoon de planten veranderen of aanvullen??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan