Wat is er nieuw

herinrichten vision 450

Peter E

Well-known member
Lid geworden
6 juni 2018
Berichten
50
Hello,

Ik ben al een tijdje aan het dubben over het herinrichten van mijn Vision 450.
Ondanks dat het een goed draaiende bak is ben ik niet helemaal tevreden op de manier zoals hij er nu bijstaat.
Dacht misschien vindt iemand het hier wel leuk om er over mee te sparren.

Heb het dus niet over de bewoners maar puur de inrichting van de bak.

Iemand een leuk idee of goede tip waardoor de bak er nog beter kan komen uit te zien?


image0 (1).jpeg
 
Je hebt even grof gezegd links en rechts een grote plant/hout partij en net niet in het midden een stuk hout liggen. Dat levert een beetje een saai beeld op. Probeer met de 'gulden snede' (even googlen) te werken. Dat levert een spannender beeld op.
Dus je zet op 1/3e van de bak een groter stuk en de rest laat je leeg. (bijv).
Als je het niet precies begrijpt, ga ik straks wel even googlen voor wat voorbeelden. Eerst even boodschappen opruimen...
 
Allereerst: best een mooi bakje zo.

Ideeen:
Het hout waar de Ancistrus onder zit vind ik een beetje vreemd geplaatst. Ik zou hem iets meer uit het midden halen en iets schuiner. (iets met gulden snede)
Waar nu de roodachtige Echonodrus staat (Ocelot?), zou ik een grotere Valisneria soort plaatsen, die lekker tot aan het oppervlak groeit. De Echinodorus zelf zou ik dan iets links van het midden en iets achter het midden zetten. Daar komt ie naar mijn idee beter naar zijn recht.
Als de Echinodorus erg groot wordt, misschien de Anubias wat lager houden. Dan komt dat bijzondere stuk hout ook gelijk wat beter uit. Misschien moet het daar sowieso wat lager, want rechts ga je ook al hoog.
 
Wat mooie Zwaardplanten zou ik ook mooi vinden.
 
Oh ja, nog een tip! Deuren en gordijnen dicht als je een foto van je aquarium maakt 😉
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ga me eens verdiepen in de gulden snede al vindt ik wat ik tot nu toe heb gelezen niet bijster makkelijk..
Als ik het kort samenvat dus de anubias flink snoeien (tot halverwege de hoogte?) en het grote houtblok wat schuiner proberen neer te leggen.. Hij ligt nu zo zodat het een schuilplaats voor de pleco is en zodat ik hem ook nog eens zie.
Ga eens kijken of dat wil en hoe het er dan uitkomt te zien.

Overigens waren de gordijnen al dicht 😀. Zal eens proberen om vanavond een betere foto te maken.
 
Overigens waren de gordijnen al dicht 😀
Oh, ik zie het. Hele dunne gordijnen. Ik ben zelf de laatste week ook wat foto's aan het maken, dus vandaar dat het me opviel. Maar wij hebben dikkere gordijnen 😊
 
Nu zonder reflectie 😀
IMG_5188.jpg
 
Ja, ik zie het. Hele mooie plek voor een hele mooie Ancistrus. Of Pleco? Ik weet het niet zo goed. Ik zou alsnog dat hout iets naar rechts leggen, maar misschien niet schuin draaien. Of wel schuin leggen en dan even kijken of de Ancistrus daar dan nog steeds gaat liggen.
 
Ik denk als je de planten gaat plaatsen volgens 'de regel van derden' dat het al een heel stuk beter word
 
Ik zou de Houtpartij met anubias meer naar rechts plaatsen (niet in het midden) het andere stuk hout ook iets meer naar het midden toe de Valeserina rechts in de hoek en van de kleine plantjes groepjes maken.
Het stuk hout voor de meerval, denk geen ancistrus overigens samenvoegen met het grote stuk ?
 
Ik denk ga ff wat schuiven en doen en het is zo klaar.
Maar na wat grondiger inlezen ga ik het toch maar uitstellen tot het weekend.
Lijkt erop dat er wel aardig wat geschoven moet worden met de planten en de hoogtes ervan.

Wel fijn dat jullie meehelpen, wordt zeer gewaardeerd.
 

Prachtige bak heb je daar. Ik zou het houtblok er wel uit halen, het wijkt naar mijn smaak teveel af van het andere hout. Verder moet het ook allemaal nog een beetje groeien.
Ben ook wel benieuwd wat voor plantjes je achter dat blok hout hebt staan; Zijn die wel geschikt voor in het aquarium?
 
Dat is Fittonia, eigenlijk een terranium plant. Wordt gezegd dat ze maximaal een maand in een aquarium kunnen voordat ze het begeven. Vond het wel de gok waard gezien ik het erg mooie planten vind. Ze staan er inmiddels een maand in maar doen het tot op heden fantastisch.
 
Dat is Fittonia, eigenlijk een terranium plant. Wordt gezegd dat ze maximaal een maand in een aquarium kunnen voordat ze het begeven. Vond het wel de gok waard gezien ik het erg mooie planten vind. Ze staan er inmiddels een maand in maar doen het tot op heden fantastisch.
Zoiets dacht ik al. Meestal als er een afwijkende kleur in zit is het iets voor het terrarium of de vensterbank😉
 
Ik denk ga ff wat schuiven en doen en het is zo klaar.
Maar na wat grondiger inlezen ga ik het toch maar uitstellen tot het weekend.
Lijkt erop dat er wel aardig wat geschoven moet worden met de planten en de hoogtes ervan.

Wel fijn dat jullie meehelpen, wordt zeer gewaardeerd.
Niks moet he, wat je zelf leuk en mooi vindt is het belangrijkst wij geven alleen tips en aanwijzingen hoe wij het zouden doen. 😉
Maar laat zeker zien hoe je het gedaan hebt !
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan