Wat is er nieuw

Herinrichting, beplanting op/rondom terras/verhoging

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eremetaal
  • Startdatum Startdatum
E

Eremetaal

Guest
Hallo,

Ik heb vandaag in de lfs 2 x de stone terrace gekocht. Nu heb ik deze middenin mijn aquarium geplaatst met een mooie ronding. Voor een mooiere diepte werking.

Alleen nu heb ik nogal moeite met het juist beplanten zodat het terras ook echt het best tot zijn recht komt. Graag ontvang ik van jullie advies.

Wat ik nu aan planten ter beschikking heb :
Lobelia cardinalis mini
rode tijgerlotus
valisneria
nummularia
4 mosballen
crypto bruin
elodea densa
E. bleheri
Een beetje belgisch groen

onderaan de foto zoals het nu nog even staat.Waarbij ik eigenlijk alleen tevreden ben over de valisneria.

umINu1GiW78cQSTBerS0J9t2R0GGAOac.jpeg
 
Ook suggesties voor eventuele andere plantjes zijn van harte welkom.
 
Mooi begin, al zou ik het iets minder ordelijk doen, dan gaat het wat natuurlijker ogen. 😉
Een plantje dat ik geweldig vind is de Hydrocleys nymphoides, een klein waterlelietje uit Zuid-Amerika.
Voor de rest van planten, mischien nog een stuk lavasteen laten begroeien met javamost/javavaren?
En een matje hemianthus callitrichoides op de voorgrond zou ook niet misstaan.

Groeten, Nathan.
 
Nathan Frenken zei:
Mooi begin, al zou ik het iets minder ordelijk doen, dan gaat het wat natuurlijker ogen. 😉

(...)

En een matje hemianthus callitrichoides op de voorgrond zou ook niet misstaan.
Ik begrijp dit eerste punt, op zichzelf gezien.
Ik begrijp dit tweede punt, op zichzelf gezien.

Maat tezamen? klinkt een beetje tegenstrijdig als ik eerlijk ben, want wat je met de Hemanthius typisch doet is iets dat juist zorgt voor die orde.
Misschien even toelichten hoe je een en ander dan voor je zou zien?

~ Ivo
 
Sorry voor de vaagheid, haha.
Ik bedoelde zo bijvoorbeeld de 3 mosballen dat er mooi op een rij liggen, en de symmetrische opzet te veranderen.
Mosballen verleggen en bijvoorbeeld langst 1 kant hoge planten, met direct daarvoor kleine planten en aan de andere kant wel grote planten, dan middel en dan kleinere plantjes.
En ik zou op het terras voor de vallisneria's aan de linkerkant nog een middelhoog plantje zetten (bv. Cryptocoryne wendtii), aan de rechterkant je lotus zetten als blikvanger en daarvoor een stukje openlaten.
En tegen de voorruit op het 'gelijkvloers', het matje Hemianthus callitrichoides. Maar niet in het middel, eerder aan de linker/rechter kant,
zodat als het begint te groeien je het gewoon kan laten volgroeien. 😉

Is maar mijn mening he. 😉

Groeten, Nathan.
 
Bedankt voor de tips, momenteel staat het er zo voor, tips en of opmerkingen zijn van harte welkom.
ss6xFe71sPZSvUFE9RYLL0y9VVtqJBTX.jpeg
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan