Wat is er nieuw

Herinrichting van mijn aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AquaDemi
  • Startdatum Startdatum
A

AquaDemi

Guest
Hallo iedereen,

Ik loop nu al een tijdje rond met het idee om mijn aquarium (juwel rekord 600) her in te richten.
Nu las ik na wat zoeken van de week op internet dat mogelijk mijn voedingsbodem aan het rotten is, en ik dus de bodem er waarschijnlijk uit moet gaan halen. Balen, maar wel een goed moment om mijn bak opnieuw in te richten.

Ik wil namelijk graag heel veel planten in mijn bak. Ik ben zelf bezig om een achterwand in elkaar te knutselen waar ik dan ook plantjes op wil gaan laten groeien.

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, ik heb al een beetje rond gezocht maar ik raak er een beetje van in de war.

En is het aan te raden om opnieuw een voedingsbodem te kopen? Aangezien deze is gaan rotten bij mij. En ook las ik over een CO2 apparaat. Is dit aan te raden als ik veel plantjes wil gaan nemen in mijn bak?

Sorry voor de vele vragen. Ik ben nog niet zo'n expert in dit soort dingen! 😛
 
Als je bodem echt aan het rotten is moet deze er zsm uit maar waarom denk je dat dit het geval bij je is?
 
Er komt een ontzettend vieze geur uit mijn aquarium en bij de winkel zeiden ze dat het waarschijnlijk kwam door een rottende voedingsbodem.
 
Dat klinkt niet zo fraai idd.
Zou met de nieuwe inrichting dan ook geen nieuwe voedingsbodem meer nemen.
Als je echt een plantenbak wil gaan houden is het wel een idee om CO2 te nemen,daar hoef je geen expert voor te zijn maar komt toch aardig wat bij kijken en is enige ervaring toch wel handig.
 
Maak je Bio Co2.

Boven in staat ARTIKELEN.
Ook hoe je bio Co2 zelf maakt,.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan