Wat is er nieuw

Herkent iemand dit??

• Onderwerp starter Onderwerp starter yeswvm
  • Startdatum Startdatum
Y

yeswvm

Guest
20200503_103449.jpg
iedere keer zitten er witte dingentjes en op de vissen en aan de wanden. Ook in mn plant. Wat is ditben wat kan ik er aan doen.
Alvast bedankt

Witte dingetjes kan normaal van alles zijn zoals kleine slakjes maar die zul je niet op de vissen zien dus ik vindt dat erg raar.

Mn man zegt ...lijkt wel of de steentjes het loslaten.....maar die liggen er al heel lang

Even terzijde maar om wat voor bak gaat het hier?

Om een koud waterbak....met japanse goudvissen

Dacht misschien bestaan er druppels die ik in bak kan doen. Om te ontsmetten of zo

Met ontsmetten zou je de hele bacteriecultuur denk ik om zeep helpen en dat is iets wat je niet wil en het zou ook voor de bewoners niet bevorderlijk zijn lijkt me zo.
Maar ik bedoelde eigenlijk meer wat voor maat heeft deze bak 😉

Begrijp dat ik verplaatst ben naar ander forum??

[SUP]Het is een hoekbak.......voorkant 1 meter[/SUP]

kun je een betere foto maken als je het uit de bak haalt ? ( plant/blaadje van een plant )

Begrijp dat ik verplaatst ben naar ander forum??

Ja dat heb ik ook meegeven bij het verplaatsen want in dit forum heb je meer kans om goed advies te krijgen als het om deze vissen gaat 😉

Dankjewel?

20200503_115538.jpg
heb t wat uitvergroot....zit nu erg op vissen

20200503_115711.jpg

lijkt volgens mij het meest op een soort van schimmel

Wat kan ik daar dan aan doen. Heb als plant valesneria......die kan toch geen kwaad......

Een ging ineens erg achteruit.............heb er wat Dactycid pro ingedaan. Die hadden we nog staan, en dachten er ineens aan

Een anti-wormen middel toepassen bij op wat het lijkt een schimmel? Lijkt me niet wenselijk om er zomaar wat in te gooien.

Lijkt me ook een schimmel toe maar dan helpt dat gebruikte midden niet zoals Daniel al aangeeft.

Jullie hebben gelijk. Maar was t enige wat voor handen was. In deze tijd kun je niet ff naar winkel gaan.
Wat is dan middel dat specifiek voor schimmel is???
Misschien kan ik t ergens online bestellen

ik kan enkel microscopisch onderzoek adviseren

Jullie hebben gelijk. Maar was t enige wat voor handen was. In deze tijd kun je niet ff naar winkel gaan.
Wat is dan middel dat specifiek voor schimmel is???
Misschien kan ik t ergens online bestellen
Wat is dat voor rare redenatie? Als je zelf hoofdpijn hebt neem je toch ook geen anti diarree pilletje omdat je geen paracetamol in huis hebt? In die geval is het zelfs bijzonder nadelig want samen met Dactycid pro kun je geen andere medicatie toevoegen dus je zult eerst moeten wachten tot het is uitgewerkt (aantal weken) of heel veel water verversen.

Ik durf overigens niet met zekerheid te zeggen of dit een schimmel is, maar een worm is het zeker niet.

Hieronder kun je medicatie bestellen maar ik zou even wachten tot iemand hier wellicht een diagnose kan stellen. Overhaast dingen doen is zelden goed.
https://www.aquastorexl.nl/aquarium/medicijnen/

Als je zelf hoofdpijn hebt neem je toch ook geen anti diarree pilletje

Ik denk dat de TS niet of niet goed heeft gelezen waar de medicatie geschikt voor was en dat is dan weer een leerpuntje voor de toekomst denk ik 😉

Bedankt voor alle reakties

Ik zie dit topic net. Ik denk zo op het eerste gezicht dat het hier niet om een schimmel gaat. Het ziet er namelijk niet pluizig uit. Maar wat dan wel? Ik vermoed een parasiet, maar daar moet ik straks even verder voor zoeken. In ieder geval zie ik wel rugvinnen die overeind staan, dus de conditie van de vissen zelf is nog niet aangetast. Maar de witte dingetjes zitten ook op de planten en het is erger geworden. Vroeger gooide ik dan een breedspectrum medicijn er in, maar daarmee tast je de weerstand aan. Ik zal ook even gaan zoeken.

Bedankt voor dit antwoord.
Ben benieuwd.
Heb ook mail gestuurd naar aquariumwinkel bij ons. Maar alles is beperkt open door corona. Dus kijken hoe dat te doen.

Goedemorgen. Op de een of andere manier heeft verkeerde middel toch geholpen. De vis die t slechtst was zwemt weer beetje. Het wit laat los. En ze hebben weer beetje gegeten. Nu maar weer verder afwachten en kijken wat aquariumzaak vandaag zegt.

Ik zie dit topic net. Ik denk zo op het eerste gezicht dat het hier niet om een schimmel gaat. Het ziet er namelijk niet pluizig uit. Maar wat dan wel? Ik vermoed een parasiet, maar daar moet ik straks even verder voor zoeken. In ieder geval zie ik wel rugvinnen die overeind staan, dus de conditie van de vissen zelf is nog niet aangetast. Maar de witte dingetjes zitten ook op de planten en het is erger geworden. Vroeger gooide ik dan een breedspectrum medicijn er in, maar daarmee tast je de weerstand aan. Ik zal ook even gaan zoeken.

Mij was het ook niet helemaal duidelijk wat het is maar al zijn het parasieten dan zie je die toch niet als witte plekjes op planten?

ik denk zo te zien wel aan een schimmel. zie degelijk soort van wolpluisjes. maar dit is wat ik Denk.

Altijd lastig om dat vanaf een foto te beoordelen.

Dat wat op planten zat....kwam denk ik ook van wat los kwam van vissen. Later werden het meer slierten aan de vissen en nu laat t los. Raar maar waar

20200504_093329.jpg
ziet er nu stuk beter uit

De vissen wel, je water niet.
Er blijven luchtbellen onder het wateroppervlak hangen.
Dit is een teken van hoge oppervlaktespanning.
Die wordt veroorzaakt door teveel afvalstoffen in je water.

Op de close-up van die donkere vis zie ik wel paaipukkels op de kieuwdeksels. Kan het zijn dat ze aan het paaien zijn geweest en dat er daardoor overal stukjes slijmhuid zitten, ook op de planten? Dat verklaart dan ook de hoeveelheid afvalstoffen in je water. Hoe dan ook, een 60 % waterwissel zal in ieder geval helpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan