Wat is er nieuw

Herkomst plantje

• Onderwerp starter Onderwerp starter JunioR
  • Startdatum Startdatum
J

JunioR

Guest
Hallo allen,

In mijn zoektocht naar een voorgrondplantje kwam ik de Micranthemum monte carlo tegen. Alleen wil ik graag een Aziatisch gericht aquarium gaan inrichten maar verschillende sites geven verschillende informatie over de herkomst. Sommige sites zeggen Europa-Azie en andere zeggen weer Argentinie..

Nu hoop ik dat iemand hier mij mee kan helpen en kan bevestigen waar deze vandaan komt.

Wat .als er schepen varen,en telkens en pluk meenemen. naar...andere bestemming.

Familie: Scrophulariaceae
land: Azi� en Europa
Hoogte: 2-5 cm
Licht: Normaal/Veel
Temperatuur: 23-28�C
Water hardheid: Medium
pH: 6-8

Omschrijving:
Een tere nieuwe moerasplant met kruipend, vertakte rizoom, aan de knopen wortelend. Deze plant lijkt sterk op de Micranthemum umbrosum maar groeit niet in de hoogte maar vormt een mooi tapijt net als de lijkt Hemianthus callitrichoides. De Micranthemum monte carlo is echter makkelijker te houden en groeit een stuk sneller dan de Hemianthus. Co2 en een sterke verlichting zijn niet nodig maar komen de groei wel ten goede.

JunioR zei:
Sommige sites zeggen Europa-Azie en andere zeggen weer Argentinie..

Komt van Argentini�, vandaar ook de naam "Montecarlo".

backplay zei:
JunioR zei:
Sommige sites zeggen Europa-Azie en andere zeggen weer Argentinie..

Komt van Argentini�, vandaar ook de naam "Montecarlo".

Dan kan het ook Itali� zijn , daar heb je ook Montecarlo 😉

Groet John

Ik heb Marsilea Crenata als vervanging gevonden! Over dit plantje geen tegenstrijdige herkomsten gevonden en zou het goed moeten zonder CO2 toevoeging! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan