Wat is er nieuw

Herstart Juwel rio 180

• Onderwerp starter Onderwerp starter mieke1
  • Startdatum Startdatum
M

mieke1

Guest
Hallo allemaal,

Na vissterfte door witte stip, zijn we nadat de kuur afgelopen was opnieuw gestart.
Bodem en enkele planten hebben we behouden. Er waren nml. veel planten doodgegaan doordat er tijdens de kuur geen CO2/plantenvoeding toegevoegd mocht worden. Dit is zoals het aquarium er nu bij staat.
Wat vinden jullie er van?
452481corn_0_85_download.jpg
[/img]

Mooie bak hoor..

Welk visbestand heb je in gedachte?

De vissen die de witte stip overleefd hebben zijn 2 maanvisjes (moeten er t.z.t uit want worden te groot), 2 otocinclus, 5 gourami's en 5 corydoras.
We weten nog niet wat er bij komt. Eerst maar even alles tot rust laten komen.
Waarschijnlijk een schooltje, maar wat dat weten we nog niet.
Iemand een idee?

Mooie bak !!!!!

een schooltje cardinaal tetra vind ik persoonlijk mooi!!!

Hoi mieke, mooi ingericht zeg! Het is een 1 meter bak geloof ik he?

Als je grind niet te scherp is, zou ik je schooltje cory's in elk geval wat gaan uitbreiden, met een stuk of 10 erbij. Afhankelijk van welke soort je hebt.

Ook de otocinclus wil graag met meer, minimaal een stuk of 7.

Persoonlijk vind ik de pristella maximailaris een heel mooi scholenvisje. Ze worden steeds mooier naarmate ze ouder worden en scholen ook heel mooi.

Veel plezier en goed dat je de tijd neemt om de rust in de bak terug te laten keren.

Kan je cory's houden zonder zandbodem ? Ze wroeten daar toch graag in op zoek naar voedsel h� 🙂

Herbstnebel zei:
Kan je cory's houden zonder zandbodem ?

Alles kan natuurlijk, maar cory's hebben het liefste een zandbodem om lekker in te woelen.

Maar ik zou het grind naar zand veranderen, zeker als het grind scherp is en hun er aan kunnen verwonden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan