Wat is er nieuw

Herstart Rio 125

Bj92

Member
Lid geworden
6 oktober 2020
Berichten
10
Leeftijd
31
Ik heb mijn rio 125 opnieuw ingericht en de platy en guppen vissen verkocht. Ik heb nu 20 neon tetra’s en 6 corydoras( 3 panda en 3 julli) erin zitten.

Nu wil ik mijn bestand nog iets aanbreiden mis nog een echte eyecatcher wat raden jullie aan om visbestand uit te breiden.
IMG_6332.jpeg
 
Een betta of koppeltje/ harem (honing)goerami's?
Ringbandsnoekjes (epiplatys annulatus) bovenin?
Killivis (fundulopanchax gardneri bijv) midden/onder?
Zo maar wat ideetjes van mij. ben benieuwd waar onze mede-aquarianen mee komen.
 
Een betta of koppeltje/ harem (honing)goerami's?
Ringbandsnoekjes (epiplatys annulatus) bovenin?
Killivis (fundulopanchax gardneri bijv) midden/onder?
Zo maar wat ideetjes van mij. ben benieuwd waar onze mede-aquarianen mee komen.
Heb over betta veel gelezen dat in een bak met veel stroming het geen goed idee is om deze te kiezen.
Honinggoerami’s lijken wel een leuke keuze had aan deze zelf ook gedacht als eerste.
Hoeveel ringbandsnoekjes zou je er dan bij doen?
 
Zou zelf niet de snoekjes met de Gourami doen want die leven beide bovenin en de bak is maar 80cm. Als de Gourami s een schuimnest zouden maken dan kan dat denk ik stress geven.
 
Ik ben met @jessicapilon eens dat je een keuze moet maken óf goerami's óf de snoekjes. Wat ik van de snoekjes weet is dat ze graag in een groepje zitten, maar dat ze ook niet al te moeilijk te kweken zijn. @John. weet vrij veel over ze en kan je waarschijnlijk wel wat meer info geven.
 
Denk dat Aphyosemion gardneri heerlijk gaat smikkelen van de Epiplatys annulatus. Annulatus in een bak met hele kleine visjes houden of anders een speciaal aquarium. Tevens doen ze het beter op zacht zuur water.

Groetjes John.
 
Dan wordt het sws honinggoerami 2v/1m, ga ik deze volgende week halen. Is er dan naar deze vissen nog iets mogelijk om mijn bestand uit te breiden of zal ik het bij dit bestand beter kunnen houden.

Zal dan volgend bestand worden
20 neon tetra
6 corydas (3 julli en 3 panda)
3 honinggoerami 2v/1m
 
Mooi toch?
 
Had deze nog gevonden mikrogeophagus altisponosus net is dat nog een optie?
 

IK heb er zelf verder geen ervaring mee, er staat wel dat ie makkelijker te houden is als het antennebaarsje, maar dat is ook niet zo moeilijk aangezien die echt lastig zijn.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: misschien de waterwaarden ook maar weer is gaan meten
      Terug
      Bovenaan