Wat is er nieuw

Het 120cm Terrarium van nickey ;)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nickey
  • Startdatum Startdatum
N

Nickey

Guest
Hallo allemaal
Sinds dik 2 jaar ben ik in bezit van een baardagaam genaamd Chyvoe, een schatje.
Hij/zij komt van marktplaats en er werd toen gezegt dat ie een vrouwtje was van 3 jaar.
Dat betekend dat ie nu 5 zou moeten zijn, dit klopt niet, de baardagaam laat nu pas paargedrag zien en dat doen ze pas als ze volwassen zijn (3 a 4 jaar) bovendien is het geslacht mij nog niet helemaal duidelijk, de baardagaam heeft de bouw van een vrouw maar dit kan nog verranderen, ie doet het paargedrag van bijde geslachten dus daar kan je het ook niet aan zien 😀
De baardagaam werd heel slecht behandeld, was broodmager en het terrariumzand (wat eigelijk vogelzand was) stonk!

Ach genoeg gekletst hier foto's!

IK1tHXa.jpg

Eeten???
DVnSsYu.jpg

Aanvallen!!
TPkqBkz.jpg

Mjam mjam
SebyWU2.jpg

Waarom heten ik een Baardagaam?
WC5r1kj.jpg

Daarom

Enne, reptielen doen de hele dag niets?
MGsGWNe.jpg

Dit ben ik als ik boos ben (k heb Nickey wel eens aangevallen 😀 )
OCvSHhv.jpg

Maar ik ben ook heel lief hoor, savonds val ik vaak ik slaap bij Nickey
nx6Wwmo.jpg

Of zo... (Ja ik heb een tuigje om anders zit ik in de gordijnen 😀 )
2KisVfkM1FCSzpB-yvM8HQAf4pzR2P5_.jpeg

Ook ga ik heel graag in bad
7JIVXnG.jpg

En zwemmen dat ik kan!
KCAuQ9y.jpg

Nog 1tje dan...
Jh4tLOF.jpg

leuk een keer iets anders dan vissen op t forum 🙂

maare de naam Chyvoe... die heb je zeker niet uit de film "kung
fu panda" ofwel?

wat is die strip eigenlijk op de voorruit?

Die naam had ie al bij de oude eigenaar, ik zou hem houden tot ie gewent was, maarja zodra chyvoe gewent was, was ik gewent aan die naam 😀 niet meer verrandert dus

Die strip is de "rail" waar het glas over open en dicht gaat, op de overzichtsfoto zie je dat 1 "raam/deur" open is. Schuiven lang elkaar.

Yep wat anders dan vissen 😀 chyvoe houd helemaal NIET van vissen... of, nouja, op een andere manier, chyvoe wil ze opeten 😀

ohja nu zie ik t.. heb ook totaal geen verstand van terraria en toebehoren 🙂

Wat raar nou?! Dat moet toch wel op een Aquaforum? 😀
Ik ben niet echt (echt niet) een gevorderde op aquaria maar ik heb Behoorlijk wat kennis over baardagamen 😉

Hoezo moet je iets weten van baardagamen als je op een aquaforum zit.. Sterker nog, waarom post je dat niet op een reptielenforum ? Het is het Nederlandstalig AQUAforum. Een aquariumforum dus.. De betekenis van aquarium is :

''Een aquarium is een bak met water waarin onderwaterflora en -fauna gehouden wordt met de bedoeling vissen, lagere dieren en/of planten te verzorgen, te tonen en/of te kweken. Een aquarium is voorzien van glaswanden, plexiglas of betonplex met systemen om een ecologisch stabiele toestand te bevorderen.''

Het zou hier dus over onderwaterflora (waterplanten), en onderwaterfauna moeten gaan. Onderwaterflora is dan nog is verdeeld in vissen en lagere dieren (ongewerfelde dieren zoals een garnaal). Daar staat geen foeilelijk rotbeest als een baardagaam tussen.. Maarja, over smaak valt niet te twisten.

Dat was natuurlijk duidelijk sarcasme 😉
Bovendien is er ook een subforum Paludaria en terraria, dus dat dit niet op het aquaforum thuis zou horen is onjuist.

Nickey, leuk dat je iets dat eens wat anders is als een aquarium ook gewoon laat zien :thumbs:

Dat fenomeen is mij bekend en heb ik al mijn hele korte leventje een hekel aan. Maar.. Als dat klopt zal ik niemand in de weg staan en veel succes met je leuke hobby Nickey!

Hahahhahahahhaa 😀 :d :d ik heb ZOO hard gelachen om je post :sorry: het was inderdaad volledig sarcasme 😀
Idd is er een subforum dus dat ik ook de reden waarom ik dacht dat het wel kon 😉
Thx ivo 😉

Of ie hier nu wel of niet thuis hoort, ik vind hem leuk!
Erg leuke foto's allemaal!

Bedankt 😉 :d
Foto's maken is veel makkelijker bij een terrarium, je zit niet zo met die weerspiegeling

Hier nog even een leuke foto van Chyvoe vandaag, chillen in de "zon" (uv lamp)
fm3i28a.jpg

Zijn die stekels eigenlijk ook hard?
Heb nog nooit zo een baardmannetje aangeraakt eigenlijk.
Hij lijkt me niet echt aaibaar qua zachtheid 😉

Op de rug en de buik staan geen stekels.

Ook denk ik eens dat als je een aan zijn kopje krabt, hij dat wel leuk zal vinden. Of vind hij dat niet zo leuk, Nickey?

Die stekels zijn juist zacht 😀 je kan ze zo ombuigen, ik zal er zo een foto van maken.
Het is niet echt een cavia nee 😀 maar zn buikje is hartstikke zacht en als ik hem aai vind ie het heerlijk, dan doet ie zijn oogjes ook dicht :iloveyou: hij heeft wel blauwe oogleden 😀

Baardagaamen zijn echt 1kennig en chyvoe voelt zich dus ook alleen vertrouwd als ik erbij ben, ook als ik me kamer binnenkom gaat ie weer helemaal recht staan en vind ie het helemaal geweldig.
Niet echt een hoog aaibaarheidsfactor maar wel heel schattig eigelijk 😀

Maar als je ooit in friesland bent ben je welkom hoor 😉

Wat leuk dat ie zo gehecht is aan je.

Lijkt eigenlijk nog wel leuk, om er zo mee bezig te zijn. Van de stekels zou ik ook zeggen dat ze hard en prikkelbaar zijn, maar dat is dan gezichtsbedrog. 😉
Als ie zijn oogjes dicht doet, geniet ie er van. Dus af en toe eens mee pakken op de bank, en hem eens goed verwennen. 😛

Chyvoe zit in de paartijd en gister was ie echt boos, zat op de gegeven moment te drijgen met de bek open, dan vind ik chyvoe wel eng 😀 toen ik hem terugzette werd ie ook kwaad op mij.
mooooie foto's kunnen maken 😉

urypPEO.jpg

KuRNISw.jpg

ZSKQ3ZA.jpg

8hkNnyg.jpg

Nadat chyv een beetje pijn had aan der buik is hij naar een badje weer tot rust gekomen en is hij weer helemaal de oude geworden 😉
IMG_20170108_163941.jpg

IMG_20170108_171407.jpg

Ook is er kennis gemaakt met poes, alleen poes was bang 😀

Weer een happy chyv

Ik zal eens een update doen van m'n koudbloedige monster 😀

Ohoh wat is hij druk momenteel, en helemaal nu de ratten verplaatst zijn (met het warme weer kunnen die beter niet om mijn kamer, word benauwd) mag hij weer vollop loslopen en hij vind het geweldig. M'n hele kamer word afgespeurd naar iets wat achter na gejaagd kan worden, inclusief z'n eigen schaduw en de vissen....
IMG_20180522_145227.jpg
IMG_20180522_145240.jpg

(De vissen zitten quarantaine, Aquarium is natuurlijk veel te klein)

IMG_20180522_145134.jpg
IMG_20180522_150642.jpg

Ik zal hem weer eens in bad stoppen denk ik, die vieze vlek op z'n buik kan natuurlijk niet 😀 😀
IMG_20180522_151401.jpg

En ondertussen ik dit allemaal heb zitten typen heeft chyvoe op de vloerbedekking gepoept.... Thx chyvoe... 😀 😀

En nu is ie op schoot komen zitten
IMG_20180522_151416.jpg
IMG_20180522_151422.jpg

Mmmh en hij is weer weg gerend. Nadat hij me even eigenwijs heeft zitten aankijken:
IMG_20180522_151657.jpg

Hij lijkt wel klein op die foto 😀

Tja, hij is dus echt heeeel erg actief momenteel 😀 hij is nu in m'n aquarium kast gesprongen...

Nouja, dit was z'n update weer. 🙂

Geweldig!

Ik denk dat Chyvoe qua gedrag heel erg op mijn luipaarden lijkt , die zijn ook altijd zo benieuwd. Deze wordt alleen een heel stuk groter 😛

Hoe groot is Chyvoe? Ik schat zo'n 40cm?

Geweldig!

Ik denk dat Chyvoe qua gedrag heel erg op mijn luipaarden lijkt , die zijn ook altijd zo benieuwd. Deze wordt alleen een heel stuk groter 😛

Hoe groot is Chyvoe? Ik schat zo'n 40cm?

Die luipaarden zijn zo schattig 😀

Goede gok, Chyvoe is 45cm Inc staart bij de laatste meting (die was 2 jaar geleden denk ik) ik zal hem eens opnieuw meten 😀

Heel mooi! Hij kijkt je echt nieuwsgierig aan😀

Hey Nickey, wat leuk jou ook tegen te komen op dit forum.
Chyvoe is echt een leuk, stoer beest.

Heel mooi! Hij kijkt je echt nieuwsgierig aan😀

Dankje 🙂 een draakje is het 😉

Hey Nickey, wat leuk jou ook tegen te komen op dit forum.
Chyvoe is echt een leuk, stoer beest.

Heyy, ik ben hier nog steeds actief, niet zo actief als dat ik eens was maar ik lees wel veel mee 🙂
Dankjewel 🙂 is weer eens wat anders dan een aquarium hé 😀

Dankje 🙂 een draakje is het 😉

Heyy, ik ben hier nog steeds actief, niet zo actief als dat ik eens was maar ik lees wel veel mee 🙂
Dankjewel 🙂 is weer eens wat anders dan een aquarium hé 😀

Zekers, wij hebben ook baardagamen gehad. Zulke leuke beestjes!!

Wat een gaaf beest zeg, ik had ‘m nog niet eerder gezien. Grappig dat ‘ie zo eenkennig is.

Zekers, wij hebben ook baardagamen gehad. Zulke leuke beestjes!!

Leuk zeg!

Wat een gaaf beest zeg, ik had ‘m nog niet eerder gezien. Grappig dat ‘ie zo eenkennig is.

Hij is echt heel eenkennig ja, en heeft nog een goed geheugen ook! Een vriendin had hem eens laten vallen (heel slim....) En daarna heeft hij zich nooit meer laten oppakken door haar. En dan zijn baardagamen sterk hoor, die staarten zijn dan gwn linialen waar hij mee slaat.

En ook als plotseling de deur open gaat schiet meneer achter mijn rug of het terrarium in. Best schattig 😀

Chyvoe kan ook heel lief en rustig zijn, hij ligt nu bij me te slapen namelijk (met z'n blauwe oogleden 😀 )
IMG_20180522_213015.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan