Wat is er nieuw

Het aankomende warme weer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PetervdVliet
  • Startdatum Startdatum
P

PetervdVliet

Guest
Ik weet niet of dit de juiste plaats is op het forum maar ik vraag me af hoe ik mijn aquarium (met vissen die het best gedijen met temperaturen onder de 24) in de komende zomer koel moet krijgen. Moet ik dat doen met ijsklontjes (ik doe maar een stom voorstel) of een flesje met water uit de vriezer. Of moet ik gewoon een 10 liter water vervangen door kouder water als de temperatuur dik boven de 25 tot dik boven de dertig (wat in Limburg waar ik woon in de zomer nog wel eens mogelijk is).

Of is een ventilator op het aquarium gericht de juiste oplossing?

Dit is voor mij een belangrijkere vraag dan vorig jaar want toen was ik door de aquarium verkoper nog wijsgemaakt dat mijn viswater tussen de 27 en 30 mocht zijn.

Bij voorbaat dank.
 
AquaVISie zei:
Een jaarlijks terugkomende vraag als het wat warmer wordt (je bent dit jaar trouwens niet de eerste). In de rubriek FAQ van dit forum staat het allemaal : http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post596921

Ik dacht met de warmte die ik hier komende week kan verwachten zal ik het maar eerst vragen voordat mijn visjes het te warm onder de kieuwen krijgen. Het is nu al tegen de 23 in de schaduw en de komende dagen wordt het nog warmer.

Met de warmte in gedachte heb ik ook een luchtpompje aangeschaft om extra zuurstof in het aquarium te pompen, mocht het water veel warmer worden.

Bedankt in ieder geval voor de link, ik ga direct lezen.
 
Als de temperatuur zo snel oploopt binnen heb je dus ook in de winter dat het snel zakt.
Misschien verstandig om te kijken of het mogelijk is om de boel beter te isoleren?
Is beter voor het milieu en scheelt ook nog eens een hoop geld! 😉
 
Gewoon een waterwissel met koud water kan al helpen.

Natuurlijk is het voorstel van John beter, en effici�nter.
 
Altijd het beste om de bron aan te pakken als dat mogelijk is!
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan