Wat is er nieuw

Het begint weer te kriebelen.

TessaPrincessa

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2011
Hoi allemaal,

Ik ben een hele tijd gestopt met mijn sluier hobby maar het bleef altijd kriebelen. Toen ik vandaag een vriendin sprak en hoorde dat ze een mini sluier had gekocht wist ik het zeker. Ik pak mijn hobby weer op. Ik gun die arme sluier van mijn vriendin een Rekord 700 ipv een mini kom.

Ik ben van plan de sluier ongeveer een half jaar te houden, of hij gaat eerder weg als hij te groot word voor mijn bak.

Mijn aquarium zat vandaag nog vol met tropische vissen en appelslakken. De vissen zijn vandaag mee genomen door iemand met een groot aquarium. Het aquarium wil ik vanavond helemaal leeg maken. De tropische planten blijven in de bak.

Omdat ik een tijdje uit de sluier hobby ben gestapt wil ik graag jullie advies over het lijstje benodigdheden die ik moet halen.

Heb ik al:
- Tropische planten
- filter ingebouwd in aquarium
- 2 mooie stenen uit Costa Rica
- vlokvoer (3 verschillende soorten)
- Bodemvoer (2 verschillende soorten)
- gedroogd tubifex
- bodemdieren voer
- Verlichting

Wil ik nog kopen:
- 2x Planten mix (cabomba, waterpest etc.)
- rivierzand

Heb ik nog meer spullen nodig voor het sluiertje?
Is korreltjes voer echt per se nodig?

Groetjes Tessa

Je moet er wel rekening mee houden dat cabomba en waterpest vrij snel gesloopt kan worden door sluierstaarten. Daarbij is een 60cm bakje wel echt te klein, maar dat weet je zelf ook al zo te lezen.

Korreltjes voer is wel echt nodig, je moet hierbij denken aan voer zoals A+ en Hikari. Dit is omdat in vlokvoer niet genoeg voedingsstoffen zitten voor sluierstaarten.

Verder zou ik geen stenen in je aquarium doen, dit neemt alleen maar ruimte in beslag. Een heel dun bodempje filterzand zou de sluierstaart wel erg waarderen.

Bedankt voor je reactie. De 60 cm is een tijdelijke oplossing. Ik ben zowiezo van plan om het visje in januari/december weg te doen. Als het visje snel groeit gaat hij eerder weg!

Ik weet dat de planten opgegeten worden en hou er rekening mee dat ik iedere maand twee nieuwe bosjes moet halen.

De steentjes zijn echt heel klein ik zal vanmiddag een foto maken als jullie oordelen dat het echt niet kan dan bewaar ik de stenen voor in een groter aquarium.

Korreltjes voer zal ik zo halen. Ik zal op zoek gaan naar filterzand als ze dat niet hebben koop ik rivierzand.

Ik zou de vis eerder wegdoen. In januari is het lastiger om een goed thuis voor hem te vinden dan in augustus (vijver!). Daarbij is een half jaar echt veel te lang om in zo'n klein bakje te zitten. Zeker omdat de vis alleen is en dat kan je een sociaal dier gewoon niet aandoen. Ik zou zo snel mogelijk een goed thuis voor de vis proberen te zoeken, want wat jij wil is niet in het belang van de vis.

Ik heb net een leerling gesproken die ook een kleine sluier heeft. Waarschijnlijk krijg ik die ook.
In september ga ik les geven op een nieuwe school. ik krijg hier een eigen lokaal. Als ik met de biologie sectie kan regelen dat er een aquarium komt gaan de beestjes daar in. Anders breng ik ze naar het Chinese restaurant.

Yes ik heb de perfecte oplossing gevonden!

Ik heb net de 2 vissen opgehaald en vrijgelaten in een mega vijver van een kennis. Hij blij, ik blij, vissen blij.

Mijn rekord 700 gaat voorlopig de kast in.

Wat super zeg! Dat is nou wat ik noem een goed besluit!

TessaPrincessa zei:
Yes ik heb de perfecte oplossing gevonden!

Ik heb net de 2 vissen opgehaald en vrijgelaten in een mega vijver van een kennis. Hij blij, ik blij, vissen blij.

Mijn rekord 700 gaat voorlopig de kast in.

:thumbs:

Helemaal goed. :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan