Het einde van een aquarium(hobby), aquarium moet weg

Discussie in 'Babbelbox' gestart door Pimmendag, 23 sep 2018.

View Users: View Users
  1. Pimmendag

Pimmendag

Lid geworden:
    18 jun 2015
    Hey HF'ers,

Aan alles komt een eind. Dit jaar ben ik begonnen aan de universiteit, en ik ga binnenkort verhuizen naar een studentenkamer(tje). Dit betekent helaas wel dat ik mijn huisdieren niet mee kan nemen.
    Ik heb 2,5 jaar heel erg veel genoten van het aquarium, en ontzettend veel geleerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik naar een tijdje er toch wel op uitgekeken raak en mijn interesses en energie meer ging focussen op andere hobbies.

Ik heb besloten dat ik het aquarium weg wil doen, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.
    Het gaat om een een Juwel bak van 80cm lang. De bewoners van de bak is een scholtje van (slechts) vijf kegelvlekbarbeeltjes, een paar simpele slakjes en een hoop planten. Het belangrijkste vind ik dat de vissen ergens terecht komen waar ze goed verzorgd worden, maar ik heb geen idee waar dat zou zijn. Ik hoef daar geen geld voor.

Ik zou het ook zonde vinden om alle planten in de container te gooien, wat kan ik daar verder mee doen?
    Het gaat om een anubias soort en twee andere plantensoorten, ik ben de naam vergeten, ik voeg wel een foto toe.

Als het aquarium uiteindelijk leeg is gaat de bak denk ik op marktplaats.

Hebben jullie verder nog tips om deze hobby tot een goed einde te brengen?

Ik heb het houden van een aquarium altijd heel leuk gevonden, en door omstandigheden komt daar nu toch een einde aan.
    In de verre toekomst komt er zeker ooit nog wel een nieuw aquarium, maar dat is nu gewoon niet mogelijk.

Bedankt voor al jullie leuke reacties en goede adviezen de afgelopen jaren!

Groetjes van Pim :smitten:

PS. Ik weet niet of deze post in de goede categorie staat, als dat niet zo is please let me know.

2. TS
    TS
    Pimmendag

Pimmendag

Lid geworden:
    18 jun 2015
    De foto's van de planten:
    IMG_20180923_135959.jpg IMG_20180923_135955.jpg IMG_20180923_140002.jpg

3. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Je kan alles op Marktplaats aanbieden of hier in de sectie aangeboden. Jammer dat je gaat stoppen maar ik begrijp je keuze.

4. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Je kan inderdaad alles aanbieden op MP of in FB groepen als je lid bent en gratis daar komen meer mensen op af dan je zou denken succes met het vinden van en goede thuis en voor jezelf ook succes.