1. Bezoekt u ook even onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?
    Ontzet Notitie

Het houden van maanvissen

Discussie in 'Discus & Maanvissen' gestart door Fullmaster, 16 mrt 2010.

View Users: View Users
  1. Mascha&Ivo

Mascha&Ivo

Lid geworden:
    16 aug 2012
    Het blad valt letterlijk nog geen uur geleden op de deurmat :D

2. TonHageraats

TonHageraats Beheerder Beheer

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Hier anderhalf uur :D

3. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Vandaag viel ook het vernieuwde blad Cichlidae van de NVC hier op de deurmat. Het is nu in full Colour gedrukt op A4 formaat. In dit deel een terugblik op Vivarium door aandacht te besteden aan het biotoopaquarium van de NVC met daarin 55 Redshoulder Rio Manucapuru. Herstel: 54 Redshoulder Rio Manucapuri en 1 Nanay. Op de een of andere manier was hij in de groep Redshoulders terecht gekomen. Toch imposant zo'n bak van een meter of vier met een enorme groep maanvissen erin. Je kan dan echt het groepsgedrag zien.

Hobbygroet Jos Hut

4. coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Hier pas vanmiddag... maar wel weer lekker lezen bij de regen buiten. Maar alleen past dit formaat niet op mijn schap :br:

5. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Ik heb een aantal dwergcichliden die goed samen te houden zijn met maanvissen: Discrossus maculatus, Chreithacara Maroni en de Microgeophagus Altospinosa. In verschillende aquaria houd ik deze vissen samen met maanvissen. Van de Chreithacara Maroni heb ik een groepje van zes bij een koppel Pterophyllum Rio Nanay, de Discrossus maculatus houd ik als koppel bij een koppel Roodrugmaanvissen. In een ander aquarium het ik volwassen Discrossus filamentosa. Die vind ik wat aan de kleine kant om te combineren met grote maanvissen. Daarom heb ik ze in een 100x40x45 aquarium dat ingericht is als speciaalaquarium.

Hobbygroet Jos Hut

6. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Een artikel dat ik beter niet had kunnen lezen ;) Maanvissen zijn van die dieren die ik ooit een keer wil houden, de bak die nu in de planning staat voldoet niet aan de minimale eisen, maar wat nou als? ;)

7. coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    ....... je een grotere bak koopt... dan kan het wel

8. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Ja, dat inderdaad.
    De geplande bak is 120x50x50, dus mag in hoogte wel een stapje bij, het liefst in de breedte ook.
    Vooral die hoogte is een beste kostenpost, omdat je glasdikte dan weer groeit.
    Nee, voor nu zal het de gedroomde Borneo bak worden en in de toekomst verder kijken.