Wat is er nieuw

het inrichten van een cpo bakje

  • Onderwerp starter Onderwerp starter An Vrolijk
  • Startdatum Startdatum
A

An Vrolijk

Guest
Hoi allemaal,
Wes krijgt toch zn CPO kreeftje, maaaar hoe ga ik dit nou leuk inrichten....
De Boeddha moet blijven, die wil hij er graag inhouden,
zowieso op zoek naar een klein stukje hout zodat het beestje wat meer wandelmogelijkheden heeft, daar moet ik nog naar op zoek...
een bloempotje om in te verstoppen?

brand los en helpppp :stars:

982762an_vrolijk_0_82_20140128_122533.jpg
 
wat planten?
mischien iets van een leghol? waar hij in kan liggen?
 
ja planten zowieso maar welke zouden geschikt zijn? aangezien het klimmertjes zijn moet het niet te zwakke plantjes zijn denk ik?
en dan bakje vol planten of een paar?
weet het echt niet ben inspiratieloos op het moment
 
het lijkt mij wel leuk om een grote plant met grote bladeren in het midden te zetten(iets dat op een lotus lijkt)
en dan onder bij de stengels en bij de achterwand veel planten neer te zetten.
ook kan je er nog wat drijfplanten in doen.

en dan heb je dus als effect:
een beplanten bak met veel open ruimte:smile:
 
Kokosnoot met javavaren of mos..!!
Ziet er veel leuker uit dan een bloempotje 😀
 
Of een echinodorus soort (klein blijvend) die hebben stevige bladeren en zien er prachtig uit 🙂
Verder een kokosnoot de kop eraf hakken en die schoongemaakt in je bak zetten, vinden ze prachtig 😀
 
Beestje weegt bijna niks en de meeste planten kunnen dat gewicht wel hebben hoor.
Kris kras wat dunne takjes tegen het glas en wat Limnophila sessiliflora bv zo'n garnalenflatje met javaren Catappabladeren en klaar! 😉
 
yeah ga eens een leuk lijstje samenstellen, dat gaat wel wat worden, hussel alles beetje doormekaar en dan hoop ik dat het wat wordt
 
Bij cpo's maken de planten inderdaad weinig uit en ze houden wel van een 'rommelbakje'. Zorg voor wat verstopplekjes en kleed het verder aan zoals je het leuk vindt en klaar is kees!
 
Een flink stapeltje bladeren lijkt ons ook aardig voor zo'n diertje.
We hebben hier ook nog wel een aardig stukje hout misschien voor je.
 
owjah daar kan die zn eigen onder verstoppelen, cool!
op het lijstje zetten....

ik heb hier ook wel hout liggen maar durf dat niet meer te gebruiken, dat heeft in die tubifex bak gezeten ben veelste bang dat het weer terug komt, al ligt het nu buiten en vriest het soms een beetje, en uitkoken durf ik niet omdat ik dan weer bang ben dat het gaat rotten....

moeten maar eens snel een afspraak maken
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan