Het is warm buiten zo ook in me aquarium


F

Francisca 01

Guest
Ik heb momenteel 28graden in me kleine aquarium waar een paar Guppies in zitten en 4 kardinaal tetera's en of het door de warmte komt dat weet ik niet maar ik heb me toch een slakken, een paar vindt ik niet erg maar nu zijn het er zoveel. Ik heb dus 2 slaketende slaken maar die kunnen het denk ik niet meer aan. Op de foto zie je de slakken die nu toch erg veel worden. Me visjes krijgen dus een keer per dag een klein beetje voer dit hebben ze zeer snel op, ik durf ze echt niet meer te geven. Me aquarium verwarming staat niet meer aan en me verlichting zijn liedjes die geven geen warmte.
 

Bijlagen

  • 15932636727158150981364416162052.jpg
    15932636727158150981364416162052.jpg
    133.4 KB · Weergaven: 112
Die temp bereik je al snel met dit weer hoor. Maar hoe groot is je bakje dan? Deze visjes hebben wel min 60cm nodig.
 
Simpelste oplossing is uitvangen die slakken. Kan ook eventueel iets van komkommer op de bodem bevestigen en deze van tijd tot tijd ophalen. Als het goed is trekken daar veel slakken naartoe. Slak etende slakken eten dit inderdaad niet zomaar bij. Zolang je verder niks aan de visjes ziet zou ik even niks doen anders eventueel extra beluchten. Hoe kleiner de bak hoe sneller die is opgewarmd via de buitenlucht btw.
 
Heb een slakkenvanger op ali besteld. Duurt alleen vast nog een maand voordat het binnen is.
 
Een glazen potje met een komkommer erin en een touwtje om z'n nek om hem gemakkelijk naar boven te trekken doet wonderen. Gratis slakkenval! ;)
 
Simpelste oplossing is uitvangen die slakken. Kan ook eventueel iets van komkommer op de bodem bevestigen en deze van tijd tot tijd ophalen. Als het goed is trekken daar veel slakken naartoe. Slak etende slakken eten dit inderdaad niet zomaar bij. Zolang je verder niks aan de visjes ziet zou ik even niks doen anders eventueel extra beluchten. Hoe kleiner de bak hoe sneller die is opgewarmd via de buitenlucht btw.

Dat doe ik met een boontje maar volgens mij komen de poelslakken er minder snel op af dan bv puntslakjes.
 
Wat niet de plaag echt aan gaat pakken, maar onder het mom van alle kleine beetjes helpen:

De slakjes tegen de ruit kapot duwen en kijken of je vissen door gaan krijgen dat dit heerlijk voer is.
 
Het was ook warm in mijn bak maar na wat ventilator uurtjes is de temperatuur gezakt van zo'n 28/29 graden naar 26. Zien jullie trouwens ook wat dat geblaas over het wateroppervlak doet met mijn CO2 level?
IMG_20200627_163412.jpgIMG_20200627_163457.jpg
 

Terug
Bovenaan