Wat is er nieuw

Het kitten van een bioloog.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mcc95
  • Startdatum Startdatum
M

mcc95

Guest
Beste allemaal.

Ik ben bezig met de plannen voor mijn 3 meter bak. Vandaag ben ik bij een zaakje geweest, en toen kwam dit onderwerp naar voren. Ik vertelde de eigenaar dat ik van plan was een 2e hands aquarium te kopen en hier schotjes in te kitten. Hij vertelde mij echter dat voor je gaat kitten je eerst moet lijmen, omdat het anders na een paar weken los zou laten, en dat hij er wel een voor me kon maken. Is dat nu een verkoop praatje? Zover ik me kan herinneren is aquarium kit alleen genoeg. Kan iemand mij hier verder over informeren?
 
Schotjes kitten in een bestaand aquarium gaat prima. Snap het eerst lijmen dan ook niet :stom:
 
nee inderdaad

eerst lijmen met wat dan ??

lijkt me zoals je zegt een verkooppraatje zodat hij een bioloog kan verkopen
kassa kassa

aan een tweedehands bak die je zelf gaat doen verdient hij niks
 
Voor een bioloog maakt dat niks uit , zelf het grootste "braaiwerk" voldoet .
Als de schotten maar op de goeie hoogtes zitten .
Ik doe die lastige kitnaden meestal met een spuitje (die kan je onder druk tussen het glas spuiten)
Eventueel kan je de ruiten eerst fixeren met enkele kleine kitpropjes en de echte naad later aanbrengen .
Zo heb je geen last van verschuivend glas .
 
Dan waren mijn vermoedens toch juist 🙂 Bedankt.
 
Vanaf 1 kant naar andere kant werken. 1 ruitje plaatsen,op hoogte,kitnaad aan brengen, met poje wasmiddel en inger glad strijken.boven fixeren met 2 knijpers.
dan 5 cm schuim zetten weerzijde 2cm vrij,volgende ruit,op hoogte.kitten, gladstrijken. enz. tot eind.
 
Bertus zei:
Vanaf 1 kant naar andere kant werken. 1 ruitje plaatsen,op hoogte,kitnaad aan brengen, met potje paar druppels afwasmiddel verdunt met water, en vinger glad strijken.en boven fixeren met 2 knijpers.
dan 5 cm schuim zetten weerzijde 2cm vrij,volgende ruit,op hoogte.kitten, gladstrijken. enz. tot eind.

Neem je 5 cm schuim,kan je ook 2 x =10 ,3x=15 en 4 x= 20 cm. enz. de vakken maken.
 
Bedankt voor je uitleg Bertus 😉 Ervaring?
 
Niet bioloog. WEl bakken.
Is voor mij zo de gedachtegang.
Dat je vanaf 1 kant begint,en op schuif.
Kan je altijd 1 zijde afkitten.
Wat sterk genoeg is. overal gelijke druk.
 
Het enige nadeel van een bestaand aquarium een bioloog maken is dat meestal het aquarium dat een bioloog wordt te hoog is.
soms is 40cm al te hoog en moet je gaan naar 30 of 35 cm hoogte 😉


Hier moet je zeker rekening mee houden, je moet er:
A- kunnen in werken tot aan de bodem, dus je moet er met je armen in kunnen als hij in de kast staat.
B- en je moet je opvoerpomp er op een fatsoenlijke manier erin en eruit kunnen halen.
 
Ik dacht er een aquarium voor te nemen met een inhoud van ongeveer 100 tot 150 liter. Vaak kom je dan op een hoogte van 40 cm. Ik zal er verder rekening mee houden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan