Wat is er nieuw

Het nut van een oxydator

Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Berichten
1,396
Locatie
Urk, Flevoland
Ik kwam op youtube een garnalenkweker ( Garnelentom ) tegen die in elke bak een oxydator heeft staan ( deze ) . Ik vroeg me af of op dit forum iemand ervaring ermee heeft en of het ook echt nut heeft.
 
Zo'n dingetje heeft nut. Het geeft inderdaad wat zuurstof af.
De vraag is echter of het nodig is en dan zeg ik neen. Als je last krijgt van zuurstoftekort kun je ook zorgen voor wat meer oppervlaktestroming of als je CO2 gebruikt de CO2 wat lager zetten.

~ Ivo
 
zo'n oxydator doet wel meer dan enkel zuurstof afgeven .
 
�Het werkt idd in de eerste plaats zuurstof verhogend
maar het oxideert allerhande stoffen die men liever kwijt dan rijk is in het aquarium
 
Mascha&Ivo zei:
Als je last krijgt van zuurstoftekort kun je als je CO2 gebruikt de CO2 wat lager zetten.

~ Ivo

Als ik bij een CO2 gehalte van 30mg/l, een O2 gehalte van 6mg/l heb. Wat gaat er dan met mijn O2 gehalte gebeuren als ik mijn CO2 naar 10 verlaag?
 
Haha daar moet je lang voor gestudeerd hebben om die vraag te kunnen beantwoorden denk ik Backplay.
Als je het wil weten kun je het beter gewoon uitproberen, maar waarom zou je je zuurstof niveau willen verhogen? Als de vissen nergens last van hebben, is het toch oke?
 
Het antwoord op die vraag is niet moeilijk. :c
 
Ik ben ook erg benieuwd naar dit product.

Had hem al in de winkel zien staan namelijk.

Wat doet de Oxydator precies en wat zijn de voor en- nadelen van de Oxydator?

Is dit een soort Carbo, of meer een soort luchtpompje ( de functie dan)?
Waarmee kun je het zeg maar vergelijken ( werking)?
 
Een oxydater is een stenen potje waarin een kunststof containertje zit.
Hierin wordt waterstofperoxide gegoten, H2O2
Door middel van een katalysator wordt het waterstofperoxide terug gesplitst

dus H2O2 wordt ontbonden in H2o En O
Dus in water (H2o) en zuurstofgas (O)
dat zuurstofgas zal gemakkelijker worden opgenomen in je water en heeft een redelijk reactief vermogen, waardoor hij door middel van oxidatie
allerhande stoffen zal aanpakken => welke stoffen dit zijn weet ik niet van buiten.

Natuurlijk als je een aquarium hebt met een goed evenwicht zal je dit niet nodig hebben.
Heb je bv een aquarium zonder planten en een te lage stroming, kan dit een oplossing zijn.

i_oxydator.jpg

Het kleinste wordt vooral gebruikt om bij transport van vissen deze wat extra zuurstofgas te geven

Waterstofperoxide http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofperoxide

Jb Malawi
 
Dus als je planten het goed doen, liever niet gebruiken?
 
waar kopen jullie de vloeistof en de katalysator?
hoe weet je wanneer de katalysator op is? is het blokje/staafje dan weg?
heb er 1 via marktplaats gekocht en deze spullen heb ik nog nodig.

gr johan
 
ah ok, dus dat vergaat niet.
maar weet iemand waar je het vloeistof het voordeligste kan verkrijgen?


hele andere vraag.
kan je hier ook instellen dat je een mailtje krijgt als je reactie op je vragen krijgt?

gr. johan
 
Een mooi voorbeeld wat een katalysator met waterstofperoxide kan doen wordt weergegeven in het experiment old foamy of elephant toothpaste, op YouTube staan hier mooie filmpjes van.
 
johanbrigitte zei:
hele andere vraag.
kan je hier ook instellen dat je een mailtje krijgt als je reactie op je vragen krijgt?

gr. johan

OnderwerpInstellingen -> Voeg onderwerp toe aan je favorietenlijst.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan