Wat is er nieuw

Het schoonmaken of het opnieuw aanschaffen van een filter + verwarmer?

Martijm

Well-known member
Lid geworden
16 september 2018
Leeftijd
29
Hallo allen. Ik heb 7 jaar geleden voor het laatst gebruikgemaakt van mijn aquarium (de Tetra Aqua-Art Discovery Line aquarium 60L) en ik was van plan om weer eens te beginnen. Ik heb dan ook nog steeds het filter en de verwarmer in bezit, maar deze zijn niet al te schoon en er heeft de laatste keer ook alg in mijn aquarium gezeten. Vandaar de vraag of het verstandiger is om dit filter en deze verwarmer schoon te schrobben met heet/kokend water of om ze opnieuw aan te schaffen. Uiteraard ben ik wel van plan nieuwe filtersponsen en koolpacks aan te schaffen.

Kan geen kwaad om het voorzichtig wat schoon te maken met een borstel en wat azijn bv.
Kool is niet nodig dus zou ik niet kopen.

Het nadeel van kool in je filter is dat het ook de goede stofjes uit je water filtert en je dus onbedoeld onbalans in je bak brengt.

Dan zal ik beginnen met het gebruiken van schoonmaakazijn en zal ik de kool niet aanschaffen. Bedankt voor jullie reacties!

De behuizing schoonmaken en zou je filtersponzen vervangen. Je biomedia is nog wel schoon dan of?
Koolspons is alleen handig na een medicijnkuur, verder zou ik die niet gebruiken

De biomedia ziet er schoon uit, maar uiteraard zal ik deze ook meenemen in de schoonmaak

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan