Het wil maar niet opschieten met co2 toevoegen


Wees gerust. Je bent niet alleen.

Bier in het zonnetje hakt er in of niet?
Altijd je mooie oneliners maar goed advies ho maar..

1 heb ook pandas. Bij 28 graden. Niets aan de hand.

Ben je ook kampioen in dingen verkeerd lezen en aannemen..


2 kaamlaag. Slechte balans in de bak. Komt door al die ad hok veranderingen.

Mooi man amper meer last van dus een goed teken!

3 Hatsjieirios. Dokter heb een pilletje nodig. Onzin ding waarom gebruik je die.

Je hebt een korte termijn geheugen van een fruitvliegje of niet? Ooit gekocht en uitgeprobeerd?

4 Een licht briesje over je oppervlak, drijft geen CO2 uit. Je moet geen golven met schuimkoppen ktijgen natuurlijk.

Lees je weer niet goed man en typen kun je ook al niet.. man man man kap met alcohol als je er niet tegen kan...
 
Heren dit topic is lastig. We vinden het allemaal lastig.

Dat we een keer bijten naar elkaar is prima, maar blijf onthouden dat we allemaal uit ons hart spreken, en daardoor dus soms passie hebben. Op een bepaald moment uit zich dat onhandig.
Niks persoonlijks!

@RonG Ik snap soms wel dat je reacties terug krijgt in een wat onhandige toon. Door heel het topic heen (en ook je andere) proberen mensen subtiel en soms (ik) kortaf aan te geven dat je wat rust moet nemen. Heel veel posts in die topics beschrijven op een een of andere manier dat je iets rustiger moet doen.

Ik kan niet ontkennen dat ik ook een beetje afgehaakt ben in je topic. Je veranderd zo ontzettend veel dat ik het allemaal niet bij kan houden. Ikzelf heb bijvoorbeeld een bak opgestart en probeer echt 3/4 weken aan een stuk niet eens de bak aan te raken. Letterlijk helemaal compleet negeren.

Iedereen heeft echt het beste voor, maar tussen de regels door geeft men iets anders aan dan jij doet.

Beloof me dat je geen aanstoot in mijn post ziet... anders zou ik echt treuren!

Grtz
World
 
Honeybadger bedankt voor je reacties telkens , ben er aardig mee opgeschoten nu ineens na een test na 3/4 dagen en dankzij de tips van de admin e.a.


Graag gedaan, als je er nu ook nog effectief iets aan hebt op langere termijn dan was het alle energie waard, nietwaar!
Ik hoop alvast dat het in de goede richting blijft evolueren zodat je er eindelijk wat plezier in krijgt ipv ergernis en frustratie!
Spannend! ;)
:thumbs:

Dus denk dat ik weer een mooie stap heb gemaakt, nu idd eens kijken naar dingen als hoe gaan de planten er op en en misschien 1 standje omhoog met de verlichting.

Dat standje omhoog zou ik toch echt niet te snel doen!
Want je mag niet vergeten: nooit té snel conclusies trekken en nu niet weer te snel willen versnellen, nergens voor nodig. Het is mooi dat je nu al resultaat merkt maar het is nog te vroeg om het effect goed te kunnen beoordelen: de verbeteringen die je nu ziet zijn misschien effectief positieve reacties op je ingrepen maar het kan ook een soort van placebo-effect zijn, door "wishfull thinking" zien wat je wil zien als het ware.
Daarbij komt dat de ware en volledige impact van je doorgevoerde wijzigingen pas na een paar weken echt zichtbaar wordt en dus te beoordelen is.
Minder dan een week na ingrijpen al evalueren is te vroeg, sowieso!

Het is echt een kwestie van nu eerst en vooral de bak in balans te krijgen, de planten laten wennen aan een stabiele situatie qua water, voeding, co2 en licht! Zelf kan je ondertussen een routine aankweken qua onderhoud, opvolgen en interpreteren van co2 en dropchecker en doseren van voeding. Zorg dat je co2 steeds 2 uren eerder start (aangezien je zegt dat je checker nu beter groen kleurt) en hou alles zoals het nu is.
Want geloof me: een paar weekjes langer met wat minder en korter licht houdt zo goed als geen risico's in (behalve misschien dat het wat trager groeit) terwijl het te snel willen "upgraden" van lichtduur/intensiteit in deze fase echt om problemen vragen is.
Eerst een stabiele bak, steady as a rock, en dan opvoeren indien nodig, liefst stap voor stap!

Honeybadger says: "Member RonG, easy does it!"
RonG replies: "Yeah, i member, easy does it!"
:D

Bier in het zonnetje hakt er in of niet?
Altijd je mooie oneliners maar goed advies ho maar..
Ben je ook kampioen in dingen verkeerd lezen en aannemen..
Mooi man amper meer last van dus een goed teken!
Je hebt een korte termijn geheugen van een fruitvliegje of niet? Ooit gekocht en uitgeprobeerd?
Lees je weer niet goed man en typen kun je ook al niet.. man man man kap met alcohol als je er niet tegen kan...

Chill out, het is warm voor iedereen! Too hot to make a fuss i'd say!
:daisy:
Maar, toen ik deze post las moest ik toch eens zuchten om eerlijk te zijn.(en ik kan het zelden laten, dat eerlijk zijn)
Want veel van je aangehaalde "kritieken" zijn veel té makkelijk terug te kaatsen en ook op jezelf van toepassing vind ik...
En dat is altijd riskant imho! ;)

Wat voorbeeldjes ter verduidelijking van de aan je betoog inherente "risico's":

-je leest zelf vrij vaak zaken verkeerd/doet foute aannames in je topics en je verwijt nu Biljoenblik net dat te doen?
Misschien is wat verduidelijking inzake de exacte fout op zijn plaats? Want ik vraag het me wel af wat je dan eigenlijk oorspronkelijk zei: stierf de vis dan niet door het weer volgens jou?
Je schreef toch:

Nou wissel de hele tijd met 1 fan vanwege dit achterlijke weer... Zijn nu 2 visjes dood waaronder note bene zo'n panda visje (zie mijn vorige topic..) die moet 24 graden hebben. Dat is nu amper te doen, 24,7/8 lukt nog wel.

En bedoel je eigenlijk dat je water nu op 24,7 - 24,8 staat? Is toch prima in dit weer? Is toch nooit een probleem voor een vis die 24 graden wil? De adviestemperatuur is zelden zo precies/zonder speling hoor! (Of begrijp ik je uitspraak ook verkeerd?)

-jouw korte termijn geheugen bleek bvb recentelijk toch ook niet op kruissnelheid te functioneren. Ik denk dan hoe je je eigen uitspraak na één week compleet vergat, hoe je zelfs beweerde dit "nooit" te hebben gezegd... :D:sorry: Een open doel is soms te verleidelijk voor me...

-de opmerking inzake alcohol slaat nergens op vind ik persoonlijk. Niet ter zake en ietwat goedkoop.
En was Marcel dan stomdronken tijdens het plaatsen van zijn reactie denk je? Hoe kwam je tot die conclusie?
Heb jij dan zicht op zijn alcoholtolerantie en -consumptie? :!

-je manier van typen en je spelling zijn hoegenaamd niet foutloos hoor! Of wist je dat niet? Sommige van je posts/zinnen zijn allesbehalve vlot leesbaar. Sommige van je posts moet ik zelfs twee keer lezen omdat de fouten ahw in mijn ogen springen en mijn concentratie compromitteren. ;)

Dan heb je volgens mij echt niet het "recht" om anderen op fouten te wijzen en/of aan te pakken. Enfin, je hebt dat "recht" wel natuurlijk maar wanneer iemand met jouw "foutmarge" dergelijke uitlatingen doet mag dat niet onbestraft blijven denk ik dan. :engel: Er was ooit een periode waarin dergelijke reactie me steevast motiveerde om een bloemlezing te maken van allerlei quotes met je meest frappante schrijf-, (typ-) en spellingsfouten in de ijdele hoop om zodoende de "foutenmaker" (of een willekeurige toeschouwer) aan te zetten tot correcter taalgebruik en ook een beetje om bescheidenheid icm realistische zelfkennis ( en zelfrelativering) te promoten! :D:D
"B**** be humble"-gewijs als het ware!
Ik ga dat nu niet doen (tenzij je aandringt) maar je begrijpt mijn punt ongetwijfeld! ;)

Komt er op neer dat je natuurlijk op je strepen mag staan, dat het altijd oké is om van je af te bijten indien nodig maar de manier waarop is erg belangrijk én je argumentatie is essentieel. Wanneer de meeste van je argumenten zo makkelijk te counteren en zelfs op jezelf toepasbaar zijn kan je beter wat gas terugnemen vind ik. :rolleyes:

En vertel me alsjeblieft dat jouw opmerking niet verwees naar de verwaarloosbare typfout: "ktijgen" ipv "krijgen"?
Don't get me started denk ik dan namelijk!



Dit fruitvliegje neemt de vleugels.

Succes.:thumbs:

Gevleugelde woorden!
Hopelijk vergeet je ze niet te snel gezien je korte kortetermijngeheugen. ;)
Anyhoooo: Fly free, fly fruitfull! :D


Beloof me dat je geen aanstoot in mijn post ziet... anders zou ik echt treuren!

Drama queen!!
:eek::eek:
Echt treuren, ja? Seriously serious!?
Zo gevoelig, en dat voor een vrijgezel! :eek:
:p

Mocht RonG al aanstoot nemen aan jouw post dan belooft dat weinig goeds voor mij na deze post vrees ik. ;)
Gelukkig weet RonG dat ik het beste met hem voor heb (dat hoop ik toch, time will tell) en kan hij wel tegen een stootje nu en dan! (ook dat hoop ik)
:D:br:


Anyhow genoeg gemoraliseerd voor vandaag!

Remember, it's all just fun and games
and in the end honeybadger doesn't care! :D:)


@RonG :

Geef het minstens nog een tweetal weken zonder aanpassingen!
Neem nu een paar fotootjes en na twee weken opnieuw om de veranderingen goed te kunnen inschatten voor je verder aanpast! Probeer bij de tweede reeks de foto's zoveel mogelijk vanuit dezelfde hoek te nemen , misschien met een statief, zodat de beelden makkelijk te vergelijken zijn. Neem ook wat detailopnames van probleemplanten of plaatsen met alg of dergelijk om de opvolging makkelijker en objectiever te maken.
Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan