Wat is er nieuw

Het word tijd om dit toch eens voor te leggen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ronrijn
  • Startdatum Startdatum
R

ronrijn

Guest
Ik ben 8 dagen geleden een uur met een netje aan het werk geweest om alle kroos tot op het laatste blaadje uit mijn bak te vissen.
Ondanks dat ik geen moment bij mijn groep sterbais in de buurt ben geweest hebben ze waarschijnlijk de link gelegd met ongeveer een jaar geleden toen ik mijn groep albino's heb uitgevangen omdat ik die verkocht, toen zijn ze een dag of twee erg bang voor me geweest, maar nu is de helft van mijn groep (3 stuks) al 8 dagen als de dood voor me en zitten verstopt achter een stuk hout waar ze bijna niet achter vandaan komen, en als ze al durven schieten ze al weg als ze me op de bank naar voren zien komen om een kop koffie te pakken, ondertussen hebben de drie die eerst niet bang waren zich solidair met hun vriendjes verklaard want die zitten nu ook permanent achter het hout.
Ze komen er zolang het licht aan is ook niet achter vandaan om te eten, ze zullen er 's nachts denk ik wel achter vandaan komen maar veel te eten zullen ze dan niet vinden want het granulaat wat er zou kunnen liggen zal vermoedelijk door mijn garnalen en torenslakjes zijn opgegeten.
Dus gisteren dacht ik, ik haal het hout maar even weg om te kijken of ze allemaal nog wel leven, dat bleek van wel want ze schoten naar de andere kant van de bak weg en toen ik het hout weer terug zette zat de helft er meteen weer achter, de andere helft scharrelde als vanouds weer rond en ik had even de hoop als er ��n schaap over de dam is volgt de rest wel, maar helaas zaten ze vandaag weer met zijn allen verstopt achter het hout.
Weet niet wat ik hier mee aan moet want dit is voor hun en voor mij niet leuk, ik mis ze heel erg!!

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen???
 
Hallo Ron,

Mijn cory's zijn ook als de dood voor mij maar ook voor de rest van de familie. Ze zijn eigenlijk altijd wel een beetje bang geweest, maar sinds dat ik een zaadbed voor ze heb gemaakt, schieten ze steeds als een speer weg.

Helaas kan ik je hiermee ook niet helpen.
 
Omdat je het kroos hebt weggehaald ia je bak nu een stuk lichter. Dat vinden zij helemaal niks. Je hebt nu Veel meer schaduw werking. En daar schrikken deze kleintjes gewoon ontzettend van. Laat je kroos weer groeien en het probleem wordt opgelost.

Mvg Jorrit
 
Vuvuzela zei:
Omdat je het kroos hebt weggehaald ia je bak nu een stuk lichter. Dat vinden zij helemaal niks. Je hebt nu Veel meer schaduw werking. En daar schrikken deze kleintjes gewoon ontzettend van. Laat je kroos weer groeien en het probleem wordt opgelost.

Dat schiet natuurlijk niet op. TS is blij dat hij van zijn kroos af is, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Hij kan beter wat drijfplantjes kopen, bv het Mosselplantje, Pistia stratiotes. Dat plantje is wat gemakkelijker in de hand te houden
 
Moet zeggen dat ik dit gedrag herken van mijn Sterbai die ik had. Ook vol op schaduw door (drijf)planten, rustig als ik niet in de buurt was en zodra ik maar langs durfde te lopen doken ze massaal weg.
 
Ik heb veel drijvers in mijn bak over, te weten hygroryza strigata en salvina natans, wel heb ik een week voor dat ik het kroos verwijderde de overstap van 2 t8 lampen van 25 watt naar 2 t5 lampen van 36 watt gemaakt en werd het daardoor een stuk lichter, maar zoals gezegd die nieuwe situatie bestond al een week.
 
Maar jullie denken dus niet dat ze mij nu associ�ren met netje = gevaar?
 
Ik denk dat er niets anders opzit dan ze weg te geven aan een bekende van je Ron ;-)

Groet,
Aad
 
AadMec zei:
Ik denk dat er niets anders opzit dan ze weg te geven aan een bekende van je Ron ;-)

Groet,
Aad

Wie bedoel je Aad 😛 haha
 
Heb je een totaalfoto van je bak Ron?
Corydorassen kunnen inderdaad weleens schuw reageren of schrikkerig reageren op bepaalde bewegingen. Echter sommige soorten blijven gewoonweg schuw. Als ik kijk naar mijn wildvang groep Corydoras robineae, dan komen die alleen naar voren als ik erg stil zit voor de bak. Verder merk ik gewoon dat verlichting een grote rol speelt, zoals er al aangemerkt werd. Ik weet niet hoe je de bak hebt ingericht, maar wellicht dat de bak te open is ingericht en nu te licht is?
 
Zal morgen proberen een totaal plaatje te posten, heb ze trouwens vanaf dat ze 3 maanden waren ze zijn nu zo'n anderhalf jaar en dit gedrag hebben ze nog nooit eerder vertoond, dus denk als het geen angst voor mij is vanwege het netje, het idd toch met het licht te maken zal hebben.
 
NiekB zei:
Moet zeggen dat ik dit gedrag herken van mijn Sterbai die ik had. Ook vol op schaduw door (drijf)planten, rustig als ik niet in de buurt was en zodra ik maar langs durfde te lopen doken ze massaal weg.

Haha, dat doen onze Sterbai's ook. Ze schiet weg als een raket als je langs loopt. Maar als je naar de bak gaat en er ook dichtbij gaan zitten, komen ze ook weer snel terug.
Ik vind het prachtvissies.
 
Mijn Sterbais waren juist helemaal niet bang, ook als ik in de bak aan het werk was met mijn handen moest ik ze vaak even een vriendelijk zetje geven, eigenlijk als enige van mijn vissen.
 
Ook bij mij gaat het zo. Nu gooi ik hun pillen(eten links voor waar ze stiekem naar mij kijken en dan zie ik ze. Alles gaat zijn gang maar niet als ik in de buurt van de bak ben.Maar ik zie ze wel als ik rustig op de bank zit. Ik zelf heb het nooit meegemaakt dat ze graag op de voorgrond zijn.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan