Hevelpomp


Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Berichten
176
Leeftijd
60
Ik ben op zoek naar een simpele pomp die water uit m’n aquarium pompt en daarna weer vers water terug, maar die niet meteen stuk is als hij een paar minuten droog pompt.
Hoeft niets te stofzuigen of iets, puur pompen en niet stuk gaan 😟
 
Zoek eens op marktplaats ofzo naar een EHEIM pomp waar je dan geen filtermateriaal in doet.
Een merk dat zichzelf meer dan bewezen heeft.
Ook als het een poosje zonder water draait.
(Al gaat elke pomp op den duur stuk als hij droog draait. Al is het de beste ter wereld.)
 
Eheim CompactOn.

Prima pompen al zijn ze van het merk Jebao/Jecod vaak net zo goed maar voordeliger. Ik heb net de DCP2500 gekocht en als die droog loopt gaat ie niet stuk en die kost dacht ik goed 6 tientjes.
 
Deze eheim kost 35 John.. bijna de helft vd Jebao en daar druk je gewoon een 16/22 slang op naar de afvoer of een emmer.
ik had deze ook in gebruik bij de Fusion tijdens de waterwissels.
 
Ja ok maar de Jebao is wel met een controller te bedienen dan hoor. Maar voor waterwissels is dat weer niet nodig.
 
ik koppel gewoon een slang aan mijn filter en voer het water af naar de tuin.
en vul via een slang aan de mengkraan die ik op het retour van het filter aansluit zodat het verse water mooi via de spaybar in het aqarium komt.
 
Ik vul ook met een slang op de mengkraan en hevel af met een lange slang die in de tuin uitkomt. Duurt wellicht iets langer maar dat is prima te doen.
 
Zoek eens op marktplaats ofzo naar een EHEIM pomp waar je dan geen filtermateriaal in doet.
Een merk dat zichzelf meer dan bewezen heeft.
Ook als het een poosje zonder water draait.
(Al gaat elke pomp op den duur stuk als hij droog draait. Al is het de beste ter wereld.)
Wat is een eheimpomp waar je geen filtermateriaal in doet? Is dat dan een luchtpomp? Of bedoel je een Stromingspomp?
ik koppel gewoon een slang aan mijn filter en voer het water af naar de tuin.
en vul via een slang aan de mengkraan die ik op het retour van het filter aansluit zodat het verse water mooi via de spaybar in het aqarium komt.
Ik kan helaas geen slang rechtstreeks op m’n kraan aansluiten. Daarom doe ik zo omslachtig.
 
Ik heb de Eheim besteld. Ik moet gewoon wat voorzichtiger zijn en als de slang eenmaal loopt de pomp onderwater loskoppelen, dan loop ik dat gevaar (droogpompen) niet.
 
L

Die lijken me juist minder geschikt tov een opvoerpompje. Potfilter moet aanzuigen, en dat heb je met een opvoerpomp niet. Stekker dr in en gaan met dat water.
Ik zou dat ook niet doen maar ja dat is wat anders dan dat het niet kan;)
 
Sterker: zo doe ik het.
Nooit geweten dat daar speciale pompen voor bestaan...
 
Wat is een eheimpomp waar je geen filtermateriaal in doet? Is dat dan een luchtpomp? Of bedoel je een Stromingspomp?

Ik kan helaas geen slang rechtstreeks op m’n kraan aansluiten. Daarom doe ik zo omslachtig.
Ik heb jaren via de wasbak ververst.
Vuil water eruit pompen en schoon water met de keukenkraan op temperatuur brengen, stop in de wasbak en pomp omdraaien en vullen maar.
0 risico op droog lopen en vaak is er in de keuken toch wel een stopcontact voor de pomp
 
Wat heb je dan voor unieke kraan voor bijna elke kraan is wel een aansluit adapter te vinden of je gebruikt een waterdief
 
Ik heb de Eheim besteld. Ik moet gewoon wat voorzichtiger zijn en als de slang eenmaal loopt de pomp onderwater loskoppelen, dan loop ik dat gevaar (droogpompen) niet.

Uuuh snap niet waarom de pomp loskoppelen onder water. Stekker eruit en omhoog halen dan is klaar.

Ik heb gewoon standaard tuinslang erop, pomp erin, stekker erin en weg water. Kraan laten lopen pomp in wasbak of in emmer eronder, stekker erin en vullen maar.

Eheim dingetje met dunnere slang duurt wel even. Je heb verschil hierin. Ik heb een sicce. diameter slang breder gaat wat vlotter.

 
Uuuh snap niet waarom de pomp loskoppelen onder water. Stekker eruit en omhoog halen dan is klaar.

Ik heb gewoon standaard tuinslang erop, pomp erin, stekker erin en weg water. Kraan laten lopen pomp in wasbak of in emmer eronder, stekker erin en vullen maar.

Eheim dingetje met dunnere slang duurt wel even. Je heb verschil hierin. Ik heb een sicce. diameter slang breder gaat wat vlotter.

Ik heb ook sicce opvoerpomp, al ben ik vaak nog te lui om hem te pakken en laat het water gewoon weglopen in de tuin.
 

Terug
Bovenaan