Wat is er nieuw

Hexagonaal 35-40 liter. Tips?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Astilaroth
  • Startdatum Startdatum
A

Astilaroth

Guest
Net bij een tweedehands winkel een bakje op de kop getikt voor een tientje. Het lampje doet het, net gevuld en het water blijft er netjes in zitten. Leeg kan er van bodem tot aan de rand zo'n 40 liter in.

Nu nog een plan! Iemand goede idee�n voor inrichting en bestand? Het is toch net even anders dan de gewone rechthoekige bakken.

Het is natuurlijk een ideale maat voor garnalen, maar ik heb al een garnalenbakje dus wellicht is iets anders ook een optie. Betta's kunnen pas vanaf 60 liter geloof ik he?

Ben benieuwd naar jullie inspiratie en tips!

hXFJjoP.jpg


Cat for scale:
ZfHeQSp.jpg
 
Ik zou er een garnalenbakje van maken. Bakje vind ik te klein voor vis.
Qua inrichting, misschien iets met een paar mooie stenen, mosje erop, paar plantjes erin en klaar.
 
Hm ja, maar dan ga ik wel op zoek naar niet-vuurgarnaaltjes, om nou twee bakken met precies dezelfde bewoners te hebben vind ik minder geslaagd. Helaas zijn vuurtjes (en citroentjes) wel de goedkoopste geloof ik...
 
Als je op marktplaats zoekt vallen de prijzen nog wel mee vind ik. CR oid kun je wel voor 2 euro per stuk kopen, dus 20 euro voor groepje van 10 en je bent klaar.
 
Ah ja goeie tip. Zie er nu al wat goede opties staan, eerst het bakje maar eens inrichten en indraaien.
 
Zijn visjes als de Heterandria Formosa geen optie eigenlijk? Hoewel dat geloof ik levendbarenden zijn die erg vlot kweken. Iemand om de hoek biedt ze aan uit eigen kweek zie ik.
 
Ja had over het visje even een apart topic aangemaakt maar het lijkt me ook niet ideaal, vooral omdat ze nogal fors vermeerderen blijkbaar.
 
Leuk garnalen bakje!
Ik zou de inrichting opzetten met iets van een stuk hout in het midden, een grillig stuk waar je plantjes op bind zoals anubias en een mos soortje.. Lage plantjes buiten langs erom heen.. En dan bij het raam kaal laten zodat je mooi aan alle kanten in de bak kunt kijken.

Garnaaltjes als bewoners erin..
Wellicht ook een heel klein visje als die hele kleine rasbora.. Kan even niet op de naam komen..

Ff gezocht..
Kijk hier eens.
http://www.visaquarium.nl/a/nano-aquari ... -maculatus
 
Ja opzich is het mooi als je in zon soort bak van alle kanten erin kunt kijken. Omdat het zon aparte vorm is.
 
Aw die Boraras zijn ook leuk ja... is dat meestal wildvangst of kweek? Ik wil wildvangst eigenlijk vermijden.

Zo'n inrichting lijkt me inderdaad mooi, maar ik denk dat ik er niet aan ontkom om toch naar ��n wandje toe wat planten te laten lopen omdat ik mijn techniek zal moeten verdoezelen daar? Tenminste, ik zal er toch een pompje en thermostaatje in kwijt moeten lijkt me. Maar als die kant dan naar een muur staat kan je er eigenlijk nog vrijwel rondom in kijken natuurlijk.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan