Wat is er nieuw

Hey Mysterie-koppel...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ykkie
  • Startdatum Startdatum
Y

Ykkie

Guest
Ik heb sinds kort een mysterie koppeltje in mijn bak. Ze zijn erg rustig en bemoeien zich niet met de andere vissen, wel met elkaar! Ze blijven elkaar in het oog houden, en zwemmen echt continu bij elkaar.
Even een beetje achtergrond info over hoe ik ze verkregen heb.
Ik haal mijn spullen bij een kleine dierenwinkel, die ook hun vissenbestand aanvult met wildvang vanuit Zuid Amerika. Nu had hij een bestelling opgegeven en deze ook netjes ontvange, alleen blijkbaar hadden ze plek over en hebben ze er toen deze bij gedaan! Hij heeft ze dus niet besteld en heeft ook geen idee welke visjes het zijn.Zelf denkt hij dat het een lid van de grondel moet zijn, maar ik heb mijn twijfels, vooral door het missen van de voelsprieten op de kop. Ze "leunen" wel vaak op hun onderste kopvinnen.
Het mannetje heeft iets neer tekening en heeft tevens (lastig te zien op de foto) een soort extra "pluim-vin" tussen de 2 rugvinnen, tevens heeft zijn aarsvin een prachtige neonwitte rand aan de onderkant. Ze hangen ook vaak stil in het water, zwemmen dan weer een stukje en hangen dan weer perfect stil. Prachtig gezicht!

Wie oh wie weet welke vissen dit zijn?!

Vrouwtje:

788187ykkie_0_82_ykkie1.jpg

Mannetje:

588721ykkie_0_82_mysterie.jpg

Alvast heel erg bedankt!!
Groetjes Marijke.

8 Fun Gobies for Aquariums of All Sizes - Tropical Fish Hobbyist ...

www.tfhmagazine.com/.../8-fun-gobies-fo ... ...‎

399 � 294 - If any group of aquarium fishes needed a sales pitch, surely it was the gobies! There are many freshwater and brackish species that illustrate well the ...

Sorry, vind ze niet.
Is wel een Goby ,volgens mij.

Jij denkt dus ook een Grondel soort, maar ik heb deze nog niet kunnen vinden. Misschien zoek ik verkeerd hoor.

Er zijn ook nogal wat grondeltjes! Ligt denk ik niet aan jou 🙂

De vinnen en hun plaatsing en de lichaamsbouw doet mij ook aan een grondeltje denken.

~ Ivo

Dat zijn Dormitator lebretonis of in ieder geval ��n die er op lijkt 🙂
Een Afrikaantje, welk niet zo bizar groot word als zijn Amerikaanse neven 🙂

Ja dat is hem!!!..heel erg blij! Dankjewel!! Gek dat de dierenwinkel aangaf dat hij ze met een levering uit amerika binnen had gekregen..maar dat is hem absoluut! Ben er gek op, ze zijn prachtig!

Utaka in Amersfoort had ze laatst ge�mporteerd...
Dormitator komen wel voor in Amerika, maar dan zit je met latifrons of maculatus. Deze worden ook wel een paar cm groter...

Probeer de volgende keer jezelf eerst in te lezen, want als het Dormitator zijn vanuit ZA dan heb je een echt bakbeest aangeschaft.

:stop:

Lees ik nu goed dat die Zuid-Amerikaanse Dormitators 25+ centimeters worden?

Nou inlezen had ik kunnen doen als de dierenwinkel had geweten welk soort vis het was...hij had ze nu een kleine maand, en ik heb het grootste koppeltje meegenomen...Ze zijn nu een kleine 10cm....en hebben inmiddels een mooi "nest" gemaakt onder een stuk kienhout... Ik heb trouwens even de andere 2 opgezocht, maar dat zijn ze niet hoor, je had het helemaal bij het rechte eind met de Dormitator lebretonis. Superbedankt voor je info! Ben erg blij dat ik nu kan bijlezen..😉

Tot nu toe doe ik alles goed voor ze zo te lezen...😉

Jacobus zei:
Volgens deze bron 12 cm, valt dus mee:

aquavisie
Dat is die Afrikaan ja 🙂

Ik bedoelde de D. latifrons en maculatus. Sorry voor eventuele onduidelijkheid.

Ykkie zei:
Ben erg blij dat ik nu kan bijlezen..😉
:thumbs:

Tip voor volgende keer: eerst lezen dan kopen (en misschien wel eerst foto maken, later identificeren, lezen en dan kopen) 😉

Waar heb je dat gelezen?

Ken iemand die ze heeft gehad en had ze bijna overgenomen. Maar omdat ze toen al 2 blu ray hoesjes groot waren heb ik gepast.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan