Wat is er nieuw

Hi allemaal,ik weet niet precies hoe het eruit moet zien maar zitten hier bevruchte eitjes bij of niet?

Lid geworden
31 januari 2025
Leeftijd
44
Afbeelding van WhatsApp op 2025-02-02 om 13.42.41_c50e1ab0.jpg

Ja daar zitten bevruchte eitjes tussen, misschien wel allemaal, maar dat kun je beter zien als er een zwart puntje in begint te ontwikkelen.

Ik zit hier ook met m'n leesbrilletje haha, zie wel wat donkere eitjes ertussen met wat donkere puntjes, maar het is allemaal uitvergroot.... de eitjes zijn echt supermini... ben benieuwd ze zitten nu in een mooie gazen bak met de steen in het zelfde aquarium, met wat luchtbubbeltjes om het water in beweging te houden.

Bijlagen

• Afbeelding van WhatsApp op 2025-02-01 om 14.25.39_ab02a37c.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2025-02-01 om 14.25.39_ab02a37c.jpg
    247.7 KB · Weergaven: 13
Ja, die zijn dus bevrucht. Van de andere ben ik niet 100% zeker.

In enkele zie ik dat al toch of ligt dat aan mn leesbril? In dat geval moet ik hem poetsen.
Ja daar zitten bevruchte eitjes tussen, misschien wel allemaal, maar dat kun je beter zien als er een zwart puntje in begint te ontwikkelen.
Dank jullie wel, haha ik heb die bril ook nodig, om ze goed te kunnen zien , maar in het echt zijn ze zo ienieminie dat ik het niet kan zien , foto met mijn mobiel gemaakt op Macrostand. Morgen maar weer even kijken of het weer veranderd is....

Die niet schimmelen vrij snel en die zou ik als het kan verwijderen.

Ik heb degene die schimmelden proberen te verwijderen, maar ze vielen onder de rots, heb ze daar gelaten kon er niet bij met mijn pipet....Ik had het beter anders kunnen doen maar de rots paste alleen in dat kweekbakje, we hadden nog niet alles in huis en waren nog niet voorbereid op eitjes. Heb er nu nog maar een paar over die leven en hoop dat deze het wel redden, heb de rots en de beschimmelde eitjes zijn nu verwijderd uit het gaaskweekbakje nu zitten daar alleen de overlevende fry in.
Heb nu voor een eventuele volgende leg terracotta schoteltjes in het aquarium gezet, in de hoop dat ze daar dan eitjes op leggen mochten ze dat weer willen doen.

Leuk dat je kleintjes hebt en hopen dat ze het redden.

Helaas is de eerste leg mislukt.... was er al bang voor je hoort het wel vaker dat de eerste paar keer mislukt, maar we hebben ondertussen onze electric Blue ram ook voorzien van 2 vrouwen, we hebben een paartje originele Ramirezi gekocht die in onze nieuwe kweekbak zitten, vrouwtje was dik en zit waarschijnlijk vol eitje...s dus die hebben we even apart gehouden. Mochten er hier eitjes afgezet en bevrucht worden laten we het paartje ze zelf groot brengen kijken of dat wil lukken bij ze.
We gaan hier ook een ancistrus bijzetten in de hoop dat ze goed voor de eitjes en eventuele fry gaan zorgen..... We zijn benieuwd.
Het is een prachtig gezicht in de grote bak al die mooie kleuren. 😍

Misschien gaat het beter als je de ouders laat zorgen voor de eitjes totdat ze uitkomen en dan de eerste dagen daarna. Totdat ze wat meer gaan vrijzwemmen. En dan hevel je ze met een tuinslang een zissbreeder-bakje in. Eieren zijn zeer gevoelig voor een verandering in waterkwaliteit en de ouders weten precies wat ze moeten doen om het water goed te houden.
Zo doe ik het ook met het broedsel van mijn elliotti's.

Hou er ook rekening dat je ruimte moet hebben voor het uitgroeien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan