highpower leds.

Erik

Well-known member
Lid geworden
25 december 2016
Berichten
137
Leeftijd
57
Goedendag, boven mijn bak van 150x50x60 wil ik zelf led verlichting maken met 3W high power leds. Wat is nu het aantal lumen wat ik moet aan houden?
 
Denk dat het dan mis gaat als je enkel naar lumen gaat kijken...
Je hebt ook nog spreiding nodig.

Maar ik heb als we enkel naar de 3w leds kijken 72 ledjes op mijn 2m.
Maar die zijn enkel om de 12 30w leds aan te vullen zodat alles meer kleur heeft
 
Oké,
ik zat te denken aan drie rijen van achttien witte leds.
Met dar tussen om en om rood en blauw.
 
Nee, 35 per balk, maar het aantal lumen van de gekleurde leds zijn wel minder.
 
Oh rekenfoutje xD
Maar denk niet dat je zoveel gekleurde leds nodig hebt.

Je gebruikt ze eigenlijk alleen voor het op kleur brengen van je bak en een klein beetje de PAR te boosten, afhankelijk van smaak en gekozen witte leds.

Maar kijk hier ff voor een idee wat je ongeveer nodig gaat hebben:

http://spectra.1023world.net/

Wel opletten dat je de tool op zoet zet en de hoogte en openingshoek van de leds goed zet
 
Goedendag, boven mijn bak van 150x50x60 wil ik zelf led verlichting maken met 3W high power leds. Wat is nu het aantal lumen wat ik moet aan houden?
Daarvoor moet je weten welke planten je denkt te plaatsen in deze bak. Googelen! En daarbij is het verstandig om in te zoomen op overwaarde, dimmen kan altijd, voor eventuele toekomende wijzigheden in je levende have bestand, flora en fauna.
 
Ik heb de tool gebruikt, maar hier hebben ze het over 1W leds.
Moet ik de uitkomst dan delen door drie, of moet ik kijken naar het aantal lumen.
 
Ik heb destijds de 1w leds gewoon x3 gedaan, dan heb je hetzelfde vermogen.

Qua efficiëntie zal het mekaar niet veel ontlopen, en zoals @benvo net al zei kan je beter teveel hebben dan te weinig, dus niet op de ondergrens gaan zitten dan heb je nog wat ruimte voor een rekenfoutje oid
 
Terug
Bovenaan