Wat is er nieuw

Hii!

siemon222

New member
Lid geworden
17 augustus 2024
Berichten
1
Leeftijd
29
Hallo allemaal,

Sinds een half jaar heb ik met mijn huisgenoot een aquarium. Ben er in die tijd alleen maar enthousiaster over geworden en daardoor hebben we dan ook sinds een paar weken geüpgrade naar een grotere bak.
Bij diverse research al eens op dit forum terechtgekomen. De grotere bak is ook direct reden geweest voor mijn eerste post; Bij die bak kwam een visbestand mee waarvan we een aantal vissen gaan verkopen, en ik ben nieuwschierig naar de waarde hiervan. Mocht je me kunnen helpen check dan die post ;-)
Aangezien ik dat heb gepost leek het me ook wel een goed moment om me even voor te stellen. Ik ben Siemon, 29 jaar oud en woonachtig in Hurdegaryp, vlak bij Leeuwarden in Friesland. Samen met mijn huisgenoot hebben we nu (tijdelijk) 2 aquaria draaien.
Eén merkloze bak van 80x40x40 met
- Purperkop barbelen,
- Glasroodvinzalmen,
- Keizer tetra's,
- Siamese algeneter
- Kleine meerval (ben de naam even kwijt)
- Chinese algeneter (tijdelijk)
- Albino corydoras
- Indische modderkruipers
- Torenslakjes
- Zoetwatermossel
En de nieuwe bak is een Juwel 450, 150x50x66.
Deze dus nog maar kort geleden overgenomen met visbestand waar we, wat je ook wel kunt merken aan bovenstaande vissen, niet helemaal weg van zijn maar wel leuk is om een paar maanden te hebben;
- Koppel kwastvinsnoeken, polypterus delhezi, (26 cm)
- Koppel vuuralen, mastacembelus erythrotaenia (+- 50 cm)
- Clown mesvis, chitala ornata (42 cm)
- Wimpelaal
- Voorn
- Chinese algeneter
- 2x pleco (denk ik)
Plan is om de snoeken, alen en de mesvis te verkopen, dan de bak helemaal leeg te maken en vanaf begin helemaal inrichten. Mogelijk ook met een bioloog in plaats van het vaste filter wat nu nog in de bak zit.
Ik kijk er naar uit om jullie op het forum te spreken en te lezen over ieders ervaringen
 
Welkom op het AF.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan