Hikari goldfish versus hikari koi


M

Mieke91

Guest
Ik heb tot nu toe vooral de goedkopere varianten van Hikari goldfish gekocht. Nu ben ik weer toe aan nieuw voer en ik twijfel over het aanschaffen van de koi-varianten, die toch goedkoper zijn dan de goudvissoorten. Maar die zijn ontwikkeld voor koi, niet voor sluiers. In hoeverre maakt dat uit? Wie heeft ervaringen/overwegingen voor mij?
 
De ingredi�nten zijn hetzelfde, dus het maakt niks uit. Neem het kleinste formaat korrel. Ik maak er tevreden gebruik van(staple)
Is goedkoper om dat het om grotere verpakkingen gaat.
Ik gebruik nu zelf saki hikari staple(kleinste korrel). Die kleine korrel is wel erg klein, maar goed voor kleinere sluiers, anders moet je medium nemen(kleine korrels bij saki hikari zijn kleiner dan de kleine korrels bij staple)
 
Ik gebruik sinds een half jaar Hikari voor Koi. Ik ben overgestapt omdat ik niet zoveel variantie in Hikari Goldfish kon vinden en Saki Hikari (balance en color) hier niet echt wordt gewaardeerd.

Ik geef momenteel afwisselend deze soorten:
wheat-germ medium
gold mini
spirulina mini
staple mini

De vissen vinden al deze soorten erg lekker (het is tenminste altijd heel snel op, dus ik vermoed dat ze het wel lekker vinden).
Zowel medium als mini krijgen ze goed naar binnen. Tot nu toe doen ze het er prima op, zijn allemaal lekker rond.
 
De ingredi�nten zijn hetzelfde, maar de verhoudingen niet. Het maakt dus wel uit.

Ik gebruik sinds enkele maanden Saito professional. De vissen doen het er goed op en het is goedkoper dan Hikari. Heb wel het idee dat het meer vervuilt.
Wat ik ook fijn vind is dat een gedeelte zinkt en het andere gedeelte drijft, waardoor ik niets anders hoeft te voeren voor de vissen die niet van het oppervlak eten.
 
Ik vind die mega grote verpakkingen niet eens fijn, dan doe je echt absurd lang met je voer.
Ik hou er wel van als ik kan afwisselen met ander voer van hikari.
 
Ik hou zelf ook niet van absurd grote verpakkingen, maar soms zijn ze er ook in zakken van 500 gram.

Waar kopen jullie de koivariant? (voor degenen die dat hebben?)
 
Ik bestelde het altijd bij Agradi. Zij hebben vaak kortingsacties, wat toch behoorlijk wat kan schelen.
 
Ik geef ze van de koivariant hikari gold en staple deze wissek ik af heb het gewoon bij koidealer gekocht
Vissen doen het er goed op :)
Toen ik nog sluierstaarten in de koivijver had toen kregen ze vivani japanse mix daar deden ze het ook goed op.
Helaas is de vijver nu al bijna 1 jaar dicht nu dus .
 
Nu zit ik me sterk af te vragen of ik ook niet weer terugga naar de goudvisvariant :rolleyes:
 
Waarom, Laan?
 
Om wat Jones zei over die andere samenstelling. Ik ben me er nog even in aan het verdiepen. Ik vind de baby-korrels zo klein, maar ik kan ook geen grotere korrel vinden voor goudvissen. De baby-variant voor goudvissen is trouwens ook voor jonge koi. Als koi de goudvisvariant kunnen krijgen, zou het dan andersom ook niet moeten kunnen?
 
Dat vindt ik ook een groot nadeel van de goudvisvarianten dat de korrels zo klein zijn, zeker als je al middelmaat of grote vissen hebt.

A-Plus is ook wel een mooie maat korrel. Ik gebruik ook de Saki Hikari Balance en Saki Hikari Color in de maat S koikorrel.
 
Bij mij kregen de kleintjes ook de medium koi versie weg, als het zacht wordt breken ze er gewoon stukjes af.
Maar ik weekte het toen wel voor, omdat ik het wilde laten zinken.
Nu geef ik goudvis saki hikari balance en baby sample, stoor me niet aan de kleine korrels.

Peewee wappert ook altijd met haar vinnen zodat de korrels omhoog komen en dan pakt ze ze snel,
zodat ze geen zand hoeft te happen!
Slim ding!
 
Ik voer mijn sluierstaarten ook voer wat gemaakt is voor koi vissen. Prachtig voer! Vooral de gemixte varianten, krijgen ze van alles wat binnen.
 
Mocht iemand koivoer willen proberen dan wil ik wel gratis testporties toesturen, verzendkosten neem ik ook voor mijn rekening. Op mijn site staan alle koivoer varianten. Stuur maar een PM als je iets wilt proberen.
 

Terug
Bovenaan