Wat is er nieuw

Hillstream aquarium van anketh31

tuinkabouter

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2010
Hahaha, stiekem wil ik dat ook wel. Maar dat weet m'n vriend nog niet. Die moet ik nog even overhalen :p

En paludarium vind ik altijd al heel vet, zeker in de combinatie met landdieren. Maar hoe en wat... Daar heb ik gelukkig nog even om over na te denken 😂
Gwn zeggen dat je 3m wilt en dan middelen op 2-2,5m
Denk hij dat ie gewonnen heeft en heb jij je zin ;)

Topicstarter
anketh31

anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Leeftijd
26
iedereen heeft babys met die heels stream bakke:p denk dat ook komt omdat er een gedeelte is waar niks van vis kan komen en daarom meer klein leven etc in de bak is
Ik denk zeker dat dat meehelpt. De kleintjes kunnen daar mooi schuilen. En in dit geval hielp mijn vakantie ook. Want ik zuig wekelijks de bodem af, en dan hebben de eitjes minder kans.

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Heel gaaf! Benieuwd of ze ook groot worden. Zitten de kleintjes ook al vol in de stroming dan? Of zoeken die de nog wat rustigere plekjes op?

Topicstarter
anketh31

anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Leeftijd
26
Heel gaaf! Benieuwd of ze ook groot worden. Zitten de kleintjes ook al vol in de stroming dan? Of zoeken die de nog wat rustigere plekjes op?
Ik ben ook benieuwd of ze groot worden. Ze schijnen niet heel moeilijk te zijn om te kweken. Maar als ze het allemaal overleven heb ik wel fikse overbevolking haha. Dus ga ze er niet actief uit halen en opkweken.

De kleintjes zitten ook al vol in de stroming. Ik merk niet echt dat ze voorkeur hebben voor bepaalde plekken eigenlijk

Topicstarter
anketh31

anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Leeftijd
26
Vandaag de grote schoonmaak kunnen doen. Wilde het gisteren al doen, maar toen bleek de vriezer tijdens de vakantie uit te zijn gegaan... Nou ja, je kunt je indenken dat ik dus toen veel schoonmaakmiddelen heb gebruikt. Dus toen maar niet mijn aquariums schoon gemaakt.

Voor schoonmaak:
IMG_20210829_163145.jpg

Na schoonmaak:
IMG_20210831_211325_01.jpg

Waaierhandje:
IMG_20210831_211804.jpg

IMG_20210831_212011.jpg

Volwassen Pseudogastromyzon myersi en baby, niet zo'n hele duidelijke foto helaas... Baby zit links aan de zijkant van de steen.
IMG_20210831_212041.jpg

Esthersvisjes

Well-known member
Lid geworden
14 augustus 2016
Wat een supermooi aquarium is dit toch. Zelfs op de eerste 'vieze' foto vind ik het er fantastisch uitzien!

Mafkees

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2018
Opvallend hoe schoon je planten en hardscape blijven. Bij mij is het een grote algenzooi, maar de vissen floreren gelukkig wel. Vandaag weer een baby otocinclus uit het filter gered.

Topicstarter
anketh31

anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Leeftijd
26
Opvallend hoe schoon je planten en hardscape blijven. Bij mij is het een grote algenzooi, maar de vissen floreren gelukkig wel. Vandaag weer een baby otocinclus uit het filter gered.
Ja, verbaas ik me eerlijk gezegd ook over. Ik maak de hardscape en planten nooit schoon namelijk. Maar komt misschien wel door m'n vissenbestand, die grazen wel graag van de algen. Van mij mag het zelfs wel meer groene alg zijn, zeker op de stenen.

Heb je al een idee waardoor het zo'n algenzooi is bij jou? Je gebruikt wel CO2 of niet?

Mafkees

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2018
Ja, verbaas ik me eerlijk gezegd ook over. Ik maak de hardscape en planten nooit schoon namelijk. Maar komt misschien wel door m'n vissenbestand, die grazen wel graag van de algen. Van mij mag het zelfs wel meer groene alg zijn, zeker op de stenen.

Heb je al een idee waardoor het zo'n algenzooi is bij jou? Je gebruikt wel CO2 of niet?
Ik heb eigenlijk alleen baardalg. Heel veel baardalg. Dat was in mijn vorige aquarium ook al zo. Gelukkig geen blauwalg, dus. Ik gebruik idd CO2 en ik gebruik nu ook ander voer dan destijds. Geen idee, dus.

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
31
Ik heb eigenlijk alleen baardalg. Heel veel baardalg. Dat was in mijn vorige aquarium ook al zo. Gelukkig geen blauwalg, dus. Ik gebruik idd CO2 en ik gebruik nu ook ander voer dan destijds. Geen idee, dus.
lucht pomp in je bak hangen in mijn stelling kan ik niet zonder of krijg algen

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
lucht pomp in je bak hangen in mijn stelling kan ik niet zonder of krijg algen
Mafkees gebruikt co2 en dan is een zuurstofpompje geen goed idee want dan krijg je veel verlies door gasuitwisseling van de co2.

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
31
Mafkees gebruikt co2 en dan is een zuurstofpompje geen goed idee want dan krijg je veel verlies door gasuitwisseling van de co2.
in een hil stream heb je de helft van je bak niet eens genoeg ruimte voor natuurlijke co2 voor de planten om te groeien

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
in een hil stream heb je de helft van je bak niet eens genoeg ruimte voor natuurlijke co2 voor de planten om te groeien
Nou ja je had die post neegezet met een quote van Mafkees en die heeft volgens mij geen Hillstream
*lucht pomp

als wij zuurstofpompen in onze hobby hadden zou Corona lang niet zo’n probleem zijn geweest
Ja, ja, ja je hebt helemaal gelijk Wouter. Het is inderdaad een luchtpompje;). Je komt beide benamingen vaak tegen maar de juiste moet luchtsteentje/pompje zijn.

Mafkees

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2018
Nou ja je had die post neegezet met een quote van Mafkees en die heeft volgens mij geen Hillstream
Wel een hillstream (lees: bak met laminaire stroming), maar door mijn grote waterhoogte van ca. 28cm is de stroomsnelheid niet zo groot als bij Anke. Er gaat nochtans ruim 10.000 liter per uur in rond.

Bovenaan