Hillstream bestand (geen springers!)


Mafkees

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2018
Berichten
929
Hoi allemaal,
Binnenkort gaat mijn 100cm hillstream van start (zie handtekening) en ik ben benieuwd naar wat voor vissen ik hierin kan plaatsen. Ik heb in ieder geval al wat Chinese danio's uit mijn oude scape.

Het is belangrijk dat de vissen geen springers zijn. Het is namelijk een open aquarium!

Wat zijn jullie ervaringen met het volgende, gelet op springgedrag?
-corydoras;
-kleine cichliden;
-waaierhandgarnalen;
-andere suggesties qua do's of don'ts?
 
Ottocinclus,
Garda flavatra,
Sewillia.

Zijn misschien ook leuke opties voor in een hillstream. Bij mij weten springen deze alle drie niet (al kunnen alle vissen springen als dat moet).

Corydoras springen niet, weet niet of die van de echte hillstream zijn..
Waaierhandgarnaal springt ook niet, maar kan wel klimmen. Deze houden wel van wat stroming, maar ik weet niet zeker of deze in een echte hillstream voorkomen šŸ¤”

Nog even een aanvulling: Ik weet natuurlijk niet precies wat je bedoelt met hillstream. Ik denk dan aan een bak met een enorme stroming en een scape van een rivierbedding met veel grote stenen en stenen op de bodemlaag.
 
Laatst bewerkt:
Heb hier ook weleens een sterbai op de grond aangetroffen, en een ancistrus ook al eens en een kardinaaltetra ook, in mijn optiek springen alle vissen weleens en is het nooit 100% te voorkomen.
 

Terug
Bovenaan