Wat is er nieuw

Hillstream van 100cm, is een manifold voldoende?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DannyW
  • Startdatum Startdatum
D

DannyW

Guest
Nu mijn thuiskantoor meer en meer op een fishroom begint te lijken is het tijd voor een nieuw projectje: de tijdelijke 60cm hillstream vervangen voor 1 van 100x40x40. Dit wordt mijn eerste "echte" hillstream 😉

Nu gebruik ik in de 60 een creabea manifold gemaakt van wat restjes pvc, de eccoflow die bij de rio 240 zat en de het sponzen deel van een dubbel sponzenfilter (en een hoop kit).
Ook in de nieuwe bak komt een manifold, met aan 1 kant 3 sponzen en aan de andere kant 2 Aquael circulator 1000's.
Nu vraag ik me af of dat voldoende zou zijn of dat ik er beter ook nog een extern filter bij gooi,

verwachte bezetting:

6 a 7 Rhinogobius
6 Psuedogastromyzons
5 Aziatische waaierhanden
8 a 10 scholenvisjes. (twijfel nog tussen Pethia padamya en Tanichthys micagemmae)

en misschien nog een loach zoals bv Beaufortia's, indien de bodem niet te druk is.

Zie nu pas dit topic door je bericht in het vivariumtopic! berg aankopen trouwens! 😉

Denk dat het zo wel flink wat stroming zal geven maar is even aankijken hoe of wat precies als de sponzen van het manifold na een tijdje vuil opgenomen hebben.

Oooh hillstream! Enkele jaren geleden in Japan naar een groot aquarium geweest waar ze ook een prachtig hillstream gedeelte hadden. Grote stenen waar het water snel over vloeide, met gobi's eraan geplakt. Schitterend. Ben erg benieuwd naar de 'thuisversie', wat een heerlijk project! Zal je topic volgen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan