Hillstream van Roy_c


R

roy_c

Guest
Vandaag het bakje ingericht dus ook maar even een topic ;)

Het is een 60cm bakje en ik heb eerst de leidingen gemaakt voor het Manifold filtersysteem. De stroming in de bak zit ergens rond de 20 keer per uur (1200liter).

Het volgende visbestand gaat er waarschijnlijk in komen. Ligt ook een beetje aan de verkrijgbaarheid ;)

10x Tanichthys albonubes
5x Stiphodon atropurpureus
3/5x Pseudogastromyzon myersi

Eem paar foto's met mijn gsm gemaakt. Stromings systeem
2013-09-09152320_zps5e52a0cc.jpg

In de bak
2013-09-11120552_zps5c506d19.jpg


Wat stenen en hout erin, weet ook niet waarom die foto zoon rare kleur heeft ;)
2013-09-11152330_zps13de22c8.jpg


Voorlopig resultaat
2013-09-11155916_zpsf1e8aa04.jpg
 
Prachtig! En de eerste keer dat ik iemand dat filtersysteem zie toepassen. Ik hoop dat ook ooit een keer te kunnen doen in mijn bak :smitten:
 
Dank jullie ;)

Ja kwam het tegen en ik dacht, dat gaat hem worden. Heb alleen maar 1 pomp gebruikt om dat het maar een 60cm is, als ik het in een grotere bak zou doen zou ik 2 pompen gebruiken om de aanzuiging te verbeteren. Ook is het heel makkelijk te maken was binnen een half uurtje klaar ;)
 
Mooi Roy en mooie vissen
 
Straks hebben we hier op het aquaforum nog een hillstream club :D

Mooi hoor!
 
Dank jullie ;)

Ja zou leuk zijn een paar hillstreams erbij
 
Ziet er inderdaad wel handig uit.
 
Leuk hoor, ben erg benieuwd naar foto's met de bewonertjes erin straks!
 
Dank jullie, ik ben ook benieuwd ;)
 
Vandaag een schooltje Chinese danio's gescoord. Gelijk al vol op aan het pronken en ze zwemmen lekker door de bak ;)

In de zak
P1010754_zps983ad512.jpg


In de bak
P1010786_zps60e0844f.jpg

P1010780_zpsd9ec4ed7.jpg

P1010817_zps6f9db50c.jpg

P1010765_zpsd26d5adb.jpg

P1010795_zpsbf5cfc7c.jpg

P1010826_zps07ba8094.jpg

P1010803_zpsef84b72e.jpg

P1010859_zps8b2377d3.jpg
 
Mooi bakkie hoor, je hebt het "lini type " chinese danio zie ik heb ik ook , mooi met die rode lipjes .
Dat is trouwens geen kweekvariant maar een in het wil voorkomende variant.
 
Leuke danio's :)

Straks nog fff mooie toaalplaatjes he? ;)
 
Dank jullie

Ben je daar zeker van MauriceB? Ze hadden 3 soorten de lini,golden en deze. Degene die volgens hun lini waren zagen er toch anders uit. Maar maakt verder niet uit zolang ze maar in het wild voorkomen ;)

Ga ik doen Python ;)
 
Ik heb helemaal dezelfde visjes, leuke visjes.

Maar ik vind persoonlijk als je ze klein koopt ze heel zwak zijn, en de meeste door de hevige stroming het niet overleven.

Edit: Maar ze ze zitten dan ook meestal heel mager in mijn lfs.
En sommige kleintjes weigeren te eten, omdat alles te groot is voor ze.
 
Lijkt mij ook een leuk bestand in ieder geval ;)

Welke visjes bedoel je? De danio's of de andere uit het bestand, dan kan ik daar rekening mee houden. Deze danios waren in de winkel vol op kleur en zijn goed doorvoed. Koop nooit geen magere vissen meer, 1 keer gedaan en binnen een week dood, puur omdat ze al te zwak waren om er weer overheen te komen.
 
Ik bedoelde de danios, moet je goed mee opletten.

Maar ik lees dat je dat doet.

Dan heb je meer geluk dat je ze mag uitkiezen, in mijn lfs schept hij gewoon met een bokaal wat vissen uit :p
 
Tot nu toe doen ze het nog goed in iedergeval. Had er al een beetje rekening mee gehouden en als ze willen kunnen ze uit de stroming tussen het hout gaan zitten, ook is de stroming boven in iets minder hard. Ik zeg altijd gewoon duidelijk welke ik wil en meestal vangen ze dan de exemplaren die ik wil, als dat lukt tenminste ;)
 
Hallo Roy,

Ik heb zelf in januari 2013 een Hillstream aquarium opgestart van 90 cm lang en 30 cm diep en 30 cm hoog met 10000 Kelvin T5 buizen voor een snelle algen groei en ben steeds enthiousaster aan het worden.
Ik heb gekozen voor een Tunza doorstromingspomp waarin een luchtslang zit voor de extra zuurstof door het aquarium.
Daarnaast gebruik ik voor de filtering een JBL 1500 filter.
Dus een lekkere overkill van een filter.
Het visbestand bestaat uit Pseudogastromyzon myersi uit Borneo (wildvang) die al enkele malen eieren hebben gelegd en ook uitgekomen zijn.
Daarnaast ben ik ook een liefhebber van wildvang levendbarend tandkarpers zoals de Xiphophorus Nigrensis en de Chapalichthys pardalis die ook van snelstromend water houden.
Met name de X. Nigrensis zijn nogal bekend voor het eten van jonge vissen en hebben waarschijnlijk alle jonge opgegeten.
Maar biologisch is het aquarium perfect.
Alleen maar alg op de stenen en de planten (wil toch een beetje groen) groeien als kool.

Veel succes met je Hillstream aquarium.

Gr,

Henk P.
 
Dank jullie ;)

@ Henk heb je ook ergens foto's staan hier? Hillstream trekt me al een tijdje dus heb maar plaats gemaakt voor een 60cm maar dat gaat zeker groter worden als het blijft bevallen. Jij heb ook een lekkere stroming in je bak zo te lezen. Alleen dacht ik dat de Pseudogastromyzon myersi China kwam.
 
Leuke bak hoor, mooie vissies!
 
Hallo Roy,

Ik heb er geen foto's op het forum geplaatst en ben ook geen amateur fotograaf.
Het heeft mijn interesse niet.
Sorry.
De Myersi die ik heb komen uit Borneo maar kunnen het goed vinden ( of andersom ) met de levendbarende tandkarpers.
Ze laten elkaar met rust, alleen als de eitjes er liggen dan snoepen ze die eitjes weer wel op.

Gr,

Henk P.
 
Vandaag 5 Sewellia's gekocht. Ik zag ze gister zitten toen ik voor 2 nieuwe choco's ging kijken, vond ze altijd al mooi dus vandaag maar terug gegaan ;) Als het goed is zijn het 3v en 2m 1 is een beetje een twijfel geval.]

P1010922_zpsf89fe499.jpg

P1010930_zpsc72b9633.jpg

P1010915_zpsba67a722.jpg

P1010910_zps02d58c54.jpg

P1010931_zps11ffbc51.jpg

P1010929_zpsaeb97d2b.jpg

P1010908_zps90aa73c9.jpg

P1010909_zps1579762c.jpg

P1010918_zps3cabd565.jpg
 
Erg leuke visjes die Sewellia's, echt iets om trots op te zijn!
Op de eerste foto is al goed te zien dat je iig 1m/1v hebt.
Je zal er ongetwijfeld met veel plezier naar kijken!
 
Je hebt genoeg stenen :p. De mijne jagen elkaar altijd van 1 steen weg omdat ze die allemaal willen hebben ^^ maar ze zien er mooi uit.
 
Dank jullie! Vind ze ook prachtig, zou eerst voor een andere soort gaan maar toen ik deze zag was ik verkocht. Als het een beetje meezit komt er vandaag een groepje Stiphodon bij ;)
 
Ow even in de gaten houden dan ben benieuwd.
 
Welke anders soort had je in gedachten?

Prachtige vissen en foto's Roy :thumbs:
 
Dank jullie ;)

Het zou eigenlijk eerst de pseudogastromyzon myersi/cheni worden, die zijn ook mooi. Alleen zag ik ze bij de Lfs beide soorten en vond ik de sewellia toch mooier van patroon en kleur. dus vandaar.

Ik ben vandaag in best geweest voor stiphodon, is ook een andere soort geworden als in mijn begin post. Degene die ik meegenomen heb werden verkocht onder de naam Stiphodon sp. blue belly. Ze weten de latijnse naam bij de lfs(en ruinemans) niet, kwam volgens de verkoper omdat deze soort nog niet beschreven was? Hoe de ze er uiteindelijk uit komen te zien weet ik dus nog niet, zie nu in iedergeval een blauwe buik en wat blauw bij de kop. Ik heb deze dus gepakt om te zien hoe ze worden en te kijken of ik er iets meer over te weten kan komen.
 

Terug
Bovenaan