Hilversum (NL) - De Rifwachter

BlupGup

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2014
Leeftijd
41
+- jaar geleden geweest, leuk om gezien te hebben maar vond hem ook prijzig, maar wel netjes ingericht (hele dag loop je er ook niet rond ;) )

mss

Well-known member
Lid geworden
31 jul 2011
Website
www.hetncf.nl
Zo gister de reis gemaakt was blij dat ik gratis kon reizen, Want de winkel was echt niet de moeite waard.

Dode vissen,algen op de ruiten,hangende maanvissen,redelijk aan de prijs,assortiment erg mager qua soorten voor zo'n grootte winkel. Zaten Maronii die werkelijk geen vinenn meer over hadden
1 keer maar nooit meer

Rikkert

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2012
jammer om te horen dat het bij mss heel erg is tegen gevallen.
Zo ken ik de winkel niet. Jammer dat het minder is geworden.

mss

Well-known member
Lid geworden
31 jul 2011
Website
www.hetncf.nl
Marc, Persoonlijk zal het voor ons niet echt boeiend zijn qua vissen was het meer platy,guppen,maanvissen (standaard) echt het standaard spul.

Rikkert helaas gaan sommige winkels langzaam achter uit inderdaad. Aqua ferry tale was erg gezelig daarintegen en leuk helaas kregen we de vissen niet gevangen vanuit hun showbak

Rikkert

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2012
Ja, dat blijkt. Had het van hun alleen niet verwacht.
Aqua ferry tale is ook een zaak die op de planning staat om ooit eens bezocht te worden.

kellemes

Well-known member
Lid geworden
8 dec 2012
Rikkert zei:
jammer om te horen dat het bij mss heel erg is tegen gevallen.
Zo ken ik de winkel niet. Jammer dat het minder is geworden.
+1
Dan valt de enige reden om voor deze zaak om te moeten rijden, en wat meer te betalen wel weg.
Dom van ze..

Mascha&Ivo

Well-known member
Lid geworden
16 aug 2012
Wel erg snel geconcludeerd hoor. 1 negatieve review de laatste tijd en meteen zou de winkel "minder" zijn geworden.

Dat het assortiment zich zou beperken tot "echt standaard spul" en niets er meer dan dat (en dat kan in vepaalde opmerkingen met gemak worden gelezen) is overigens wel erg overdreven. Ik heb er steeds als ik er was killi's, zalmpjes, cichliden en nog meer en ook plantensoorten gezien die misschien in een winkel of 5 in het land wel eens te vinden zijn.

Teleurgesteld zijn na een lange treinreis is goed te begrijpen, maar een onjuiste weergave van de feiten is niet fair naar de winkelier toe.

En ja,ook hier gaat wel eens wat mis, maar dat hoort er helaas ook bij.

~ Ivo

Mikyboy40

Well-known member
Lid geworden
29 mrt 2015
Zo ken ik de rifwachter ook niet. Toe ik er was hadden ze 3 soorten channa's (voor mij vrij uniek :) ) veel verschillende cichlidesoorten, killies en daarnaast wel ook gewoon guppen goudvissen en maanvissen ja. Maar verder best breed assortiment.

mss

Well-known member
Lid geworden
31 jul 2011
Website
www.hetncf.nl
Was je er gister toevallig bij ivo?. Mijn review is gebasseerd op dat wat me op valt en wat ik gezien heb. Denk niet dat jij voor mij of een andere kan bepalen dat me reactie overdreven is of niet. De reis was in combinatie met werk dus teleurgesteld was ik al niet.

Wat jij standaard vind is niet mijn standaard laten we zeggen de pets place hier had het zelfde assortiment enkel zonder de dode vissen of aangevreten/verwonden vis.

Wie ben jij om te zeggen dat ik onjuiste feiten deel een mening is een mening ben je het er niet mee eens is dat zo maar dat is en blijft nog altijd jou mening niks meer of minder.

Tuurlijk zat wel iets wat misschien apart was maar ook met een apart prijs kaartje.

Bertus

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
2 sep 2008
Leeftijd
75
Zo ken hij wel weer ,he.

Respecteer nou andermans mening eens.

Je hebt een fijne treinreis gehad. en ben gezond weer terug gekomen.

Morgen is er Aquavaria in Vianen. Ga daar eens heen.

Mascha&Ivo

Well-known member
Lid geworden
16 aug 2012
mss zei:
Was je er gister toevallig bij ivo?
(...)
Denk niet dat jij voor mij
(...)
Wie ben jij
Zullen we het niet persoonlijk maken?

Ik nodig je uit om - met gedegen redenering - in te gaan op hetgeen in hieronder zal plaatsen.

Mascha&Ivo

Well-known member
Lid geworden
16 aug 2012
mss zei:
Er zat "misschien" wat aparts?

Wat valt daar bij jou onder Stijn? Een visje dat jij graag zou hebben of misschien zelfs nog niet kende, of een visje dat voor het gros van de aquarianen bijzonder is?
Je hebt een zeer uitgesproken smaak -niets mis mee!- en je raakt snel uitgekeken op zaken, maar is het nu werkelijk nodig dat te projecteren op anderen?
Je kunt niet ontkennen dat er bij de Rifwachter soortjes zwemmen die je niet bij de gemiddelde Pet's Place aantreft - en ook niet bij de betere Pet's Place.
Stel je dat wel dan ga je totaal voorbij aan de doelstellingen van dit topic, namelijk het op een correcte manier informeren van andere forumleden over de winkel die hier aan de orde is.

Als je een vent bent geef je aan dat de Rifwachter voor jou niet heeft gebracht wat je had gehoopt, maar zeg je er ook bij dat menig aquariuaan hier een slabbertje nodig heeft :deal:

~ Ivo

PS: jammer, dat je nu alweer bent uitgekeken op die zo bijzondere Procatopus.

Jos Hut

Well-known member
Lid geworden
8 apr 2008
Ik zag op de website van de Rifwachter dat ze maar liefst 1100 soorten vissen hebben. Enige tijd geleden ben ik eens bij hun langs geweest. Inderdaad hadden ze een enorme keuze aan vissen en planten. Na de winkel bezocht te hebben heb ik nog even een fijne bak koffie gedronken op het terras. Er zijn een aantal aquarium speciaalzaken in midden Nederland waar ik graag eens langs ga. De Rifwachter is er een van.

Hobbygroet,
Jos Hut

Le poisson

Member
Lid geworden
3 mei 2015
Ik voel me toch geroepen om hier ook een reactie achter te laten. Ik ben nog 2 weken geleden in de winkel geweest om wat spullen te halen voor ons nieuw garnalenbakje. Winkel zag er zoals eerder top uit, schone bakken en ik heb geen dode vissen kunnen ontdekken. Alle vissen die wij er sinds afgelopen mei hebben gekocht doen het nog prima.

Voor een beginnend aquariaan zoals ik is dit het gewoon een hele fijne winkel. Groot en mooi assortiment zodat je veel indrukken op kunt doen en ideetjes kunt krijgen. Personeel is ook erg vriendelijk en maar al te graag bereid om je van adviezen te voorzien zonder opdringerig te willen zijn.

Qua prijzen zullen ze misschien wat duurder zijn, maar volgens mij is dat niet illegaal. Het is je eigen keuze om daar wel of niet je centen te besteden.
Kortom, wij gaan hier met plezier heen, het s ieder keer weer een succelsvol en inspirerend uitje.

Rikkert

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2012
Kijk eens aan.
Zonder gelijk iemand weer te corrigeren is er toch door meerdere leden een duidelijk beeld geschetst van de winkel. De ene persoon heeft op het bezoekmoment een andere ervaring gehad dan een ander persoon. Zo kan het dus ook gewoon.
Mijn reactie was gewoon een reactie op de ervaring van iemand tijdens zijn laatste bezoek in combinatie met eerdere bezoeken van mijzelf.

Alexej

Well-known member
Lid geworden
26 mei 2015
Zaterdag voor het eerst geweest. Ik vind het een erg mooie winkel. Natuurlijk vooral vanwege de grootte van de winkel en het aanbod. Ik was prettig verrast door de ruimte die de vissen tot hun beschikking hadden. Dieren zagen er ook allemaal goed uit.

Ik mis wel een klein beetje de persoonlijke benadering die je krijgt in de lokale LFS (gek dat je bijvoorbeeld niet afrekent bij de persoon die je heeft geholpen) maar ja, wat wil je bij zo'n grote winkel. Wel vriendelijke mensen, en volgens mij ook wel kennis van zaken. Dat laatste niet op de proef gesteld, want had zelf geen informatie nodig.

Oh ja, het ruikt er wel een beetje naar de frituur van de bovenburen :)

Coulibaly

Well-known member
Lid geworden
29 okt 2015
Ik ben er een paar weken geleden geweest en het beviel me wel.

Ze hadden toch wat L-nummers die niet zo 'standaard' zijn.
Uiteraard hebben ze ook 'de standaard' vis en dat moet. Anders kan je sluiten.

Alles leek me vrij netjes, geen dode of rare vissen gezien. Sehr vriendelijk personeel, die ruim zijn tijd nam om je iets uit te leggen.

Prijzen van de visjes was normaal.

De toebehoren vond ik niet zo goedkoop, maar woekerprijzen vroegen ze ook niet. Het is geen kleine winkel, ze hebben best wat stock en dat kost geld, dus ik snap wel dat ze wat meer vragen.

Het was er wel wat warm en duf binnen, maar misschien stond de airco op halve kracht?

Ook de ingang was wat verwarrend, maar goed, kan ook omdat we Belgen zijn.

We liepen er in eerste instantie voorbij omdat we veronderstelden dat het een restaurant was. En dat is het ook. Doch enkel bovenaan. Een betere indicatie dat je in de 'kelder' moet wezen, zou mooi zijn.

Ik zou er niet speciaal naar toe rijden om enkel en alleen die winkel te bezichtigen. Maar er is genoeg te doen in de buurt om het te combineren.

Ansi

Well-known member
Lid geworden
6 nov 2015
Ik ben ondertussen al zo'n 6 keer bij Rifwachter geweest en het is een prachtige winkel / prachtig pand.
Grote verscheidenheid aan vissen, veel te zien.
Sommigen wel erg duur, bijv. 14,95 voor de Corydoras Black Aeneus (zoals zij hem noemen) vind ik wel te gortig.
Altijd wel een enorme keus in Betta's en er zitten pracht exemplaren bij.
Gisteren voor het eerst in real life een Betta Koi gezien, en wat een plaatje (en aan de prijs natuurlijk).
Maar ook erg geschrokken, minstens 5 Betta's lagen voor half dood in hun bakjes en het was geen prettig gezicht.
De meeste Betta bakken zagen er niet echt schoon uit, ik heb maar niet alle andere bakken bekeken omdat ik het niet trok om eventueel nog meer Betta's te zien die op hun eindje waren.
De vorige keer dat ik hier was zagen alle Betta's er beter uit, dus dit was best een schok.

Koffie drinken op het terras in het zonnetje met zicht op de Koi Karpers is erg leuk.

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 dec 2015
Leeftijd
26
Gister voor de 1e keer hier naar binnen gelopen, was even zoeken waar de winkel was.
je moet namelijk via een trap in het restaurant wat er boven zit naar beneden. hierdoor is de winkel ook niet bereikbaar voor rolstoelgebruikers.

Winkel heeft een wat unieke indeling door de vorm van het gebouw waar het inzit.

veel bakken met veel soorten vis (van zee tot amazone tot afrika), bakken mooi onderhouden en niet te vol gepropt met vissen.
zoals mijn voorganger al opmerkte zagen de betta bakjes er wat sneu uit, zat amper leven in de meeste beestjes.

planten zagen er gezond uit.

ook de techniek/voer afdeling is erg uitgebreid.

prijzen vind ik verschillen van erg goedkoop tot erg duur, zie wat dat betreft liever iets er tussen in.

PS: volgens mij verwarmen ze de bakken met de centrale verwarming. heel erg warm daarbinnen. zweet stond na 10 min op me gezicht en rug.

Crulon

Well-known member
Lid geworden
11 jul 2017
Leeftijd
41
paar weken terug geweest ze waren toen nog midden in de verbouwing dit was goed te merken was overal wel rommelig.
verder zoals boven mij al gemeld is het er echt snikheet.

ik was niet echt onder de indruk van de kwaliteit van de vis zag ook aardig wat dode of levenloze vissen. Planten zag er opzich wel oke uit maar waren ze aan het verhuizen.
mij viel het gebruik aan hulp / tijd erg op. bij 3 verschillende verkopers geweest en alle 3 amper de tijd of uitleg gekregen (misschien moesten ze helpen met verhuizen?).
Is voor ons niet ver rijden maar had toch het plan om daar lekker een ochtendje wat geld te besteden, dat is het niet geworden.

Ansi

Well-known member
Lid geworden
6 nov 2015
Gisteren weer eens geweest en het is compleet veranderd.
Beneden is dicht en de stellingen met vis enz. zijn naar boven verplaatst, daar waar voorheen het voer en andere spullen werden verkocht.
Het deel met voer enz. is verplaatst naar het deel ernaast waar voorheen de verkoopaquaria enz. stonden (als jullie snappen / weten wat ik bedoel)
Op zich vind ik de bakken / stellingen er beter uit zien dan de laatste tijd beneden, maar het aparte / de charme van Rifwachter is er nu een beetje vanaf voor mij.
Het was inderdaad altijd bloedheet beneden, maar daarnaast had het wel wat aparts die kelder en dat is nu dus weg.
En helaas toch wel weer wat dode vissen en vissen die zich niet echt lekker leken te voelen.

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 dec 2015
Leeftijd
26
Vandaag weer is bij de Rifwachter geweest.

Mijn review van 29 mei 2016 was heel positief, helaas is hier bijna niks van over gebleven.

de ruimte is met +/- de helft ingekort, de volledige benedenverdieping/kelder is afgesloten, alles is nu naar boven verhuist.
Zoals Ansi al zei: de charme is er nu wel vanaf.

ze hadden altijd veel soorten zitten, dit is nu meer standaard vis geworden (komt wss door de verkleining van de zaak)
Ook veel vieze ruiten gezien, schoon glas is toch wel 1 van de speerpunten van een aquazaak in mijn ogen.

Dode vissen heb ik overigens niet kunnen vinden.

veel vissen die eerst lekker veel ruimte hadden (voor een verkoop bak) en dat ook wel nodig hebben zoals bijvoorbeeld de discussen zitten nu allemaal in krappe bakken.

De randapparatuur/voeding/medicijnen ect afdeling is wel nogsteeds even uitgebreid als die ooit was.
het aantal verkoopbakken is ook gedaald geloof ik , deze staan ergens achterin een donker hoekje.

Planten eiland zag er wel netjes uit.

persoonlijk houd ik ook van vlot en gezellig personeel, degene die mij hielp deed er al 3-5min over om een nieuwe kassarol in de automaat te stoppen.

toen ik de winkel uitliep dacht ik.. shit ik ben eigenlijk helemaal vergeten te vragen waarom de winkel zo is verkleint/veranderd.
ik gok op een financiele kwestie, maar als iemand mij dit kan vertellen zou dit erg fijn zijn.

Ik vond het altijd een groot plezier om hier rond te neuzen.. maar voorlopig zal ik er niet meer komen, als ik er uberhaupt ooit nog ga komen. het is de moeite van de rit niet meer waard mijn inziens :(

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
57
Kon zomaar te maken hebben met de inbraken die de afgelopen tijd daar plaats vonden
gaat je als ondernemer altijd geld kosten zonde van de zaak was wel mooi in de oude situatie

Peppie68

Well-known member
Lid geworden
15 dec 2019
Leeftijd
52
Laatste vakantiedag, weet je wat, we gaan eens bij die Rifwachter kijken. Is wel een stukje rijden, maar je bent er weer even uit. Om precies te zijn: 20 minuten.......
Ik had volgens mij iets gelezen over een expo...? "Nee mijnheer, kostte te veel geld om te onderhouden. Hebben we dus weg gedaan"...... wellicht handig om te vermelden....
"grootste aanbieder in de Benelux"..... ehm.... NEE. Die hier in het dorp is groter. En daar hebben we dan zo'n 2,5 uur voor in de auto gezeten..
Uiteindelijk maar wat Pseudomugils gekocht om de reis niet geheel voor niets te laten zijn. Die zijn binnen 3 weken allemaal op 1 na dood......

Mijn conclusie: niet de moeite om speciaal te gaan kijken...

LalaLaraSophie

Well-known member
Lid geworden
22 okt 2019
Laatste vakantiedag, weet je wat, we gaan eens bij die Rifwachter kijken. Is wel een stukje rijden, maar je bent er weer even uit. Om precies te zijn: 20 minuten.......
Ik had volgens mij iets gelezen over een expo...? "Nee mijnheer, kostte te veel geld om te onderhouden. Hebben we dus weg gedaan"...... wellicht handig om te vermelden....
"grootste aanbieder in de Benelux"..... ehm.... NEE. Die hier in het dorp is groter. En daar hebben we dan zo'n 2,5 uur voor in de auto gezeten..
Uiteindelijk maar wat Pseudomugils gekocht om de reis niet geheel voor niets te laten zijn. Die zijn binnen 3 weken allemaal op 1 na dood......

Mijn conclusie: niet de moeite om speciaal te gaan kijken...
Is al wel een poos bekend dat het niet meer de Rifwachter van vroeger is.. Als je hier in de omgeving knappere dierenzaken zoekt, ben je beter af bij Diebo in Nieuwegein of Zoo&Zo in Ede. Ik zou ook Utaka in Amersfoort aanraden, maar ik zou er zelf niet snel 2,5u voor in de auto zitten denk ik, wel meepakken als je in de omgeving bent en tijd hebt.

Peppie68

Well-known member
Lid geworden
15 dec 2019
Leeftijd
52
Is al wel een poos bekend dat het niet meer de Rifwachter van vroeger is..
Wellicht als je daar uit de buurt komt.....

Als je hier in de omgeving knappere dierenzaken zoekt........
Zoals gezegd, was bedoeld als een leuk uitje vanwege geen vakantie en zo, maar zal ik niet snel meer doen. En 2,5 uur in de auto was totaal heen en terug, maar dan nog.

Zo ben ik pas geleden ook naar de Pet's Place XL in R'dam gereden, omdat iemand hier had gezegd dat ze daar "onwijs veel" aquariumplanten hadden.......... Daar was ik binnen 1 minuut al klaar....

Private conversations
Help Users
    Bovenaan