Tiny_25
Well-known member
- Lid geworden
- 17 januari 2013
Ik heb mijn aquarium kort geleden volledig opnieuw opgestart.
Wat leuke plantjes erin enz.
O.a. dus twee HN.
Beide volledig voorzien van lateriet tab (hs) , kleibol ( jbl) en nutriball ( dennerle).
Voor de andere planten gebruik ik Carbo en Profito van EasyLife.
De ene HN groeit als een speer, heeft drie nieuwe stengels die al aan het wateroppervlak staan en een nieuwe scheut komt er al aan.
De andere HN heeft het moeilijker.
Deze heeft twee stengels die aan het wateroppervlak staan en al dagen geen nieuwe scheut te bekennen.
Gekocht in emerse vorm, dus ze zijn bezig met omschakelen naar submerse vorm.
De HN die het moeilijk heeft had vrijwel gelijk een soort vertakking aangemaakt met een bloemknop.
Daar gebeurde niks mee, dus deze stengel zover mogelijk afgeknipt.
Ook knip ik zo nu en dan als een emers blad lelijk word dit blad( stengel) eraf.
Ze staan in filerzand, niet te diep geplant.
Bolletjes en tabletje bij de wortels in de bodem.
Ze staan nu twee weken in het aquarium.
Qua verlichting zit er t5 in ( color en day).
Nog geen reflectors erop gedaan, dat ga ik nog wel doen denk ik ( voor extra lichtopbrengst, maar ook zodat ik niet elke keer verblind word door de tl's als ik de klep open 😀).
Ik denk dat ik gewoon nog even geduld moet hebben.
Maar omdat er duidelijk wel wat verschil in groei/ontwikkeling is, vroeg ik me af of dit vaker voorkomt dat het wel even duurt voor de HN zich goed aangepast heeft.
Wat leuke plantjes erin enz.
O.a. dus twee HN.
Beide volledig voorzien van lateriet tab (hs) , kleibol ( jbl) en nutriball ( dennerle).
Voor de andere planten gebruik ik Carbo en Profito van EasyLife.
De ene HN groeit als een speer, heeft drie nieuwe stengels die al aan het wateroppervlak staan en een nieuwe scheut komt er al aan.
De andere HN heeft het moeilijker.
Deze heeft twee stengels die aan het wateroppervlak staan en al dagen geen nieuwe scheut te bekennen.
Gekocht in emerse vorm, dus ze zijn bezig met omschakelen naar submerse vorm.
De HN die het moeilijk heeft had vrijwel gelijk een soort vertakking aangemaakt met een bloemknop.
Daar gebeurde niks mee, dus deze stengel zover mogelijk afgeknipt.
Ook knip ik zo nu en dan als een emers blad lelijk word dit blad( stengel) eraf.
Ze staan in filerzand, niet te diep geplant.
Bolletjes en tabletje bij de wortels in de bodem.
Ze staan nu twee weken in het aquarium.
Qua verlichting zit er t5 in ( color en day).
Nog geen reflectors erop gedaan, dat ga ik nog wel doen denk ik ( voor extra lichtopbrengst, maar ook zodat ik niet elke keer verblind word door de tl's als ik de klep open 😀).
Ik denk dat ik gewoon nog even geduld moet hebben.
Maar omdat er duidelijk wel wat verschil in groei/ontwikkeling is, vroeg ik me af of dit vaker voorkomt dat het wel even duurt voor de HN zich goed aangepast heeft.