Wat is er nieuw

HN?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin-S
  • Startdatum Startdatum
R

Robin-S

Guest
Ik zou in mijn beide bakken graag een mooi volle HN plant willen plaatsen. Ik heb hier 3 vragen over:

- Wat is de volledige latijnse naam?
- Komt deze plant uit Z-A?
- Waar is deze prachtige plant verkrijgbaar? Niet bij APO en Aquarium-planten.nl volgens mij.

Mvg Robin

Hydrocleis nymphoides (maar meerdere gelijkende schrijfwijzen gebruikt)
As far as I know: yes komt voor in Z-A
Niet via de winkels (als het goed is) want verboden te verkopen, dus via 'het circuit'.

~ Ivo

Bedankt voor je snelle antwoord Ivo!

Jammer dat het niet via de winkels te krijgen is. Ik zal bij 'gevraagd' dus even een topic moeten openen.

Gr Robin

Regelmatig forumleden met stekken.

Ik had er toevallig een gekocht op het Vivarium bij een vereniging.
Nog geen stek hoor anders had ik m je gestuurd.

Waar ik nu wel heel nieuwsgierig naar ben is het antwoord van Ivo dat het verboden is om te verkopen, Van planten weet ik niet veel, kun je me de reden geven Ivo waarom dat is?
Het is wel een schitterende plant hoor en het antwoord op de drijfplanten die door je bak dwarrelen ben je dan vanaf...

Volgens mij omdat het een invasieve exoot is, maar dat ben ik niet zeker. Iets in die richting.

oke dank je weer wat geleerd vandaag...

Zo even die plant opgezocht op het internet.
Mooie plant zeg!
In mijn buurt worden ze te koop aangebodfen zag ik, begin deze nu ook te overwegen haha

Ja die is zeker mooi hoor. Ik heb al veel drijvers maar heb ook de koop weleens al overwogen.
Jammer genoeg kunnen we maar een beperkt aantal in onze bakken kwijt.

15 Januari heb ik direct een topic bij 'gevraagd' aangemaakt over deze plant. Er is waarschijnlijk iets fout gegaan bij het plaatsen van mijn bericht want het is niet terug te vinden.

Jammer genoeg is het 2 andere forumleden wel gelukt om over deze prachtige plant een topic aan te maken en dat is hun natuurlijk goed recht. Ik zal dus voorlopig wel naast de pot piesen en denk niet dat het veel zin heeft om er nog een topic bij te plaatsen. Ik wacht dus nog wel een maandje en probeer het dan opnieuw. Tenzij er iemand is die mooie stekken over heeft en ze aan mij wilt verkopen. Dan hoor ik het natuurlijk graag via pb.

Mvg Robin

We hebben er over een tijdje misschien wel 🙂

Robin-S zei:
15 Januari heb ik direct een topic bij 'gevraagd' aangemaakt over deze plant. Er is waarschijnlijk iets fout gegaan bij het plaatsen van mijn bericht want het is niet terug te vinden.
Kan kloppen, die sectie wordt geregeld opgeschoond. Je kan een nieuwe oproep plaatsen. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan