Wat is er nieuw

hobbelvis rio300

hobbelvis

Well-known member
Lid geworden
20 april 2004
hobbelvis1.jpg

hoi allen,

Hierbij ook mijn aquarium. Hij staat hier nu een kleine twee weken, de planten staan er 8 dagen in.

Het is dus een rio300.

De volgende planten zitten erin:
Vallisneria (is me nog niet duidelijk welke soort)
Belgisch groen
Zosterella dubia
hoornblad
Braziliaanse klimop
javavaren
javamos
rode lotus
naaldgras
cryptocoryne (moet even opzoeken nog welke)
Echinodorus ozelot
en een aponogeton, waarvan ik ook niet uit het hoofd weet welke.

Kwa vissen, zit ik te denken aan corydoras op de bodem. En een heleboel garnalen (2 soorten denk ik) ). Verder ben ik er nog niet uit kwa bewoners. Regenboogvissen vind ik heel mooi maar dan mogen ze niet te groot worden. En mijn dochtertje wil ook graag dat er gele vissen in komen.

Het is nu nog niet echt wat, vind ik. De planten zijn net een beetje aangeslagen. Het oogt nog zo kaal. Zelf hou ik erg van een goed beplante bak. Dus ik ga goed voor de planten zorgen 🙂

Leuk begin.! maar zou er eerst een zootje zuurstofplanten in gooien.! cabomba en waterpest bijvb.!

kijk het begin is er, het wordt vast een prachtige bak. succes.

Gewoon lekker laten groeien nu, je hebt al een leuke verhouding snelgroeiers en andere en op het gemak al eens gaan uitzoeken welk bestand je wilt.
Als je 2 soorten garnalen wilt, dien je wel rekening te houden:
- dat bepaalde soorten met elkaar kruisen.
- de ene soort sneller kweekt dan de andere soort, waardoor de ene stam gaat overheersen en de andere (misschien) gaat uitsterven.
- Je veel verstopplaatsen moet creeeren, door bijvoorbeeld veel mos of fijnbladerige planten. Visjes eten alles wat in de bek past en als de volwassen garnaaltjes te groot zijn, dan gaan ze voor de kleintjes en zonder kleintjes...

Zelf heb ik geprobeerd met een combinatie van vuurtejs (kweken snel) en Japonica (is een grotere soort, met als nadeel dat deze niet kweken in zoetwater. De laatst heb ik nog en de de vuurtjes zal er misschien nog een enkeling zich schuil houden,terwijl ik een populatie van een klein 200 had.
Corydorassen gaan overigens wel heel goed samen met garnalen, die heb ik er nog nooit eentje zien pakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan