hoe achterwandposter bevestigen??


D

Delfzijl

Guest
Ik heb een vraag en ik weet niet of dit de juiste categorie ervoor is. Het zit zo bij mijn aquarium zat een achterwandposter, maar na een tijdje was ik er flauw van en heb ik een andere poster gekocht. Ik heb de oude poster verwijderd en de nieuwe poster geplaatst, nou laat hij op 2 plekken los, maar dat is nog niet t ergste, je ziet allemaal bobbels in de poster. Het probleem is dat ik er niet goed bij kan want t aquarium is gevuld en t gaat om 450 liter! Ik vermoed dat er onder de poster posterfix zitl en ik kan de poster niet gladstrijken want daar is t veel te krap voor. Ik heb deze poster samen met mijn vriend geplaatst en zo straks mogelijk gedaan en proberen glad te strijken op bepaalde plekken maar je blijft die bobbels zien, wat moet ik doen om de poster er goed achter te krijgen? Moet ik de poster verwijderen, en zowel achterkant zo droog mogelijk proberen te maken en met plakband vastzetten? of toch met posterfix? en hoe gladstrijken? of zeggen jullie t beste is toch de bak leeg en aquarium omdraaien, volgende week gaan er heel wat vissen uit (want ik wil malawi's) en dan komt er ook direct een nieuwe zandbodem in, heb nu hele grove grind, maar mijn vraag is waar moet ik dan met al t water heen?? want daar zitten de goeie bacterien in.

Graag jullie advies!
 
Zou het oude water zoveel mogelijk proberen te bewaren in (schone) emmers bv en ook je filter laten draaien want daar zitten de meeste bacteri�n in.

Als eerste moet je er voor zorgen dat de de poster zoveel mogelijk glad is dus gelijk uitrollen en wat gewicht er op doen.
Glas moet heel goed schoon zijn en dan behandelen met dat fixspul of een plantenspuiter met een paar druppeltjes afwasmiddel.
Het lucht wegstrijken is idd handiger als je daar de ruimte voor hebt want anders gaat het nooit mooi lukken en doe je met iets flexibels zoals een stuk schuimrubber bv,goed aandrukken en het vocht met lucht naar de kanten strijken tot alles mooi egaal is.

EDIT-staan trouwens mooie filmpjes op youtube waar ze stap voor stap laten zien hoe je zo'n poster moet bevestigen en is denk ik makkelijker om een beeld te krijgen hoe en wat.
 
Poster kan ik niet veel over zeggen.

Water kan je zoveel mogelijk opslaan in emmers. Maar de meeste bacteri�n zitten in de bodem en filter, mij is verteld dat in het water niet zoveel zit. Aangezien je de bodem gaat veranderen hou je dus alleen het filter over waar de bacteri�n in zitten. Ik denk dat je dus het aquarium na de verandering weer zal moeten indraaien. Ik heb niet veel ervaring dus wacht even advies af van een ander.
 
bedankt voor de snelle reacties! hier kan ik zeker wat mee, er zit dus helaas niks anders op dan het water er ook uithalen zodat we er makkelijk bij kunnen en zal zeker op youtube kijken voor die filmpjes, dan kan ik precies zien hoe ik dat moet doen thnx!
 
Je kan ook proberen om de bubbels in te snijden met een scherp mesje. Misschien kan je de boel dan toch alsnog glad strijken. Zo'n sneetjes valt vaak niet zo op.
 

Terug
Bovenaan