hoe algen verwijderen ?

L

lekstok

Guest
hoi ,

wist niet direct waar ik mijn post moest zetten :sorry:
overnacht zijn mijn algen losgekomen en drijven nu allemaal aan het wateroppervlak hoe kan je deze gemakkelijkst verwijderen ? met mijn visnetje lukt het niet
 
Wat voor alg is dat dan?? Kun je het niet met een theezeefje van het oppervlak afscheppen??
 
danku om het te verplaatsen , wist niet dat het onder welzijn stond ,
was soort van draad algen heb beetje zuurstofwater op algen gedaan omdat alles overwoekerde
en het lijkt erop of de algen zijn opgelost in kleine partikels precies puntalgen
 
Heb je ook een foto van de algen misschien en hoe het er nu uitziet??
Wat is precies zuurstofwater?? Draadalg is normaal een co2 tekort.
 
okzal foto's moeten maken er zijn hier en daar nog restanten alg ,
zuurstofwater = waterstofperoxide , heb ik gaan halen in apotheek was eigen bereiding ze vroeg waarvoor ik het diende te gebruiken en ik zei voor aquarium tegen algen en ze zei ok 10% is genoeg, dus het is een 10% mengeling , heb ik voor 4� voor betaald voor 100ml
 
de foto's

de algen
Pf3Qna33Xz4Xu8UTvouvbX9kICBvCFBK.jpeg


Pf3Qna33Xz4Xu8UTvouvbX9kICBvCFBK.jpeg


de restanten aan het wateroppervlak
Pf3Qna33Xz4Xu8UTvouvbX9kICBvCFBK.jpeg
 
geen watersofperoxyde gebruiken, daar krijg je alleen maar ellende van. een klein foutje in de dosering en je bak is voor weken naar de kl......

algen moet je niet bestrijden, je moet de oorzaak zien te achterhalen en daar een oplossing voor vinden.
 
ahzo ,

ik dacht dat je deze mocht gebruiken in kleine mate omdat waterstofperoxide in contact met water zich ontbind in zuurstof en water heb ik van sommige mensen gelezen ook veel gebruikt tegen cyano bacterie , welke ellende krijg je dan op wat moet ik nu toezien ?
 
welke ellende ??? dat je hele bak in elkaar stort, de planten weg, het biologisch evenwicht daardoor ernstig verstoort enz enz. kost je weken, zo niet maanden om het er weer een beetje fatsoenlijk uit te laten zien.

advies : water (laten) meten op NO3 en PO4, en eens kijken wat daar uit komt
 
Aquavisie heeft helemaal gelijk. Wel wordt het soms tegen roet of blauwalg ingezet. Als je draadalg hebt dan is er denk ik een co2 tekort.Ik vind het lastig te zien.
Ik zou zeker de waarden laten meten en vragen of ze die willen opschrijven.
 
Ai...als je waterstofperoxide wil inzetten dan moet je wel weten wat je doet!
Een 10% oplossing is te sterk. Gewoonlijk wordt een 3% oplossing ingezet.
Dus alleen maar doen als je je eerst heel goed ingelezen hebt.
 
Het is altijd belangrijk om je goed in te lezen als je iets nieuws wil proberen. Of je kan het hier vragen natuurlijk.
In het ergste geval kun je veel schade veroorzaken terwijl je het doet met de beste bedoelingen.
 
Terug
Bovenaan