Wat is er nieuw

Hoe aquarium vullen als er geen Gardena koppeling op je kraan past?

• Onderwerp starter Onderwerp starter YinYang
  • Startdatum Startdatum
Ik ben geen techneut maar weet wel wel dat je fijn en grof draad hebt, Is dit misschien dus verkeerd draad??
Ik zou zeggen dat de leverancier dit wel moet weten als je dit voorlegt.

Ik heb overigens je link werkend gemaakt in de beginpost 😉.

Dat is het probleem, er zit helemaal geen draad op.... ik kan het eind niet eraf draaien.

Ik had ook zo'n probleem, alleen ik heb wel schroefdraad, maar die zit in de kraan. Alle hulpstukken voor de gardena koppelstukken paste niet. Toen vond ik dit bij de lidl:

825895_0_82_20150619_090016.jpg

583847_0_82_20150619_090003.jpg

341765_0_82_20150619_090034.jpg

Hij werkt perfekt 🙂

misschien het kraantje gebruiken waar je je cv ketel mee vul?

@Cone: die moet ik ook hebben! Ik heb namelijk ook alleen aan de binnenkant schroefdraad zie ik nu net! 🙂

Ow.. besef net dat je dan alleen maar koud water kan pakken.. 😀

misschien loodgieter vragen om een extra kraan ergens te plaatsen waar je wel warm en koud water kan aftappen.

Anders toch je kraan vervangen of blijven lopen met emmers..

YinYang zei:
@Cone: die moet ik ook hebben! Ik heb namelijk ook alleen aan de binnenkant schroefdraad zie ik nu net! 🙂

bij een bouwmarkt verkopen ze allerlei koppelstukken.

verloopringen ofzo.

cone zei:
Ik had ook zo'n probleem, alleen ik heb wel schroefdraad, maar die zit in de kraan. Alle hulpstukken voor de gardena koppelstukken paste niet. Toen vond ik dit bij de lidl:

825895_0_82_20150619_090016.jpg

Bij dit type kranen kan je het onderste gedeelte er af draaien en er een koppelstuk opschroeven waarop je vervolgens weer een koppelstuk kunt schroeven voor de gardena aansluiting 🙂 Heb thuis namelijk ook zo'n kraan 🙂

Wanneer heb je die trouwens gekocht bij de Lidl Cone?

Ik heb hem inmiddels al 1.5 jaar.
Maar ik heb hem nog wel eens bij de lidl zien liggen. Kost 2.99
Ze hebben bij de lidl om de zoveel weken, tuingereedschap en andere tuinproducten in non-food bakken liggen.
Maar wellicht dat ie ergens anders (internet) ook te vinden is.

Koop gewoon een vijver opvoerpomp , steek je de slang op,in de wastafel, en zo vullen.

Ubbink Xtra 1600
�Capaciteit van 1600 l/u
�Vermogen van 35 W
�Geschikt voor filteren en fontein
�Gratis verzending

39,40.

zeg heb je geen bad of douche waar een mengkraan bij zit daar zijn wel koppelingen voor heb je gelijk koud en warm water tot je beschikking

groet

jaap

Klopt wat Jaap aangeeft want hier kan het ook vanaf de kraan bij het wasbakje in het toilet.

Kun je geen dikkere slang over de kraan schuiven en die met een slangklem vastzetten ofzo,
En anders even bij een installatie bedrijf binnenlopen.
Die hebben verloopjes genoeg van binnendraad naar buitendraad,
Als je de perlator even uit de kraan draait en meeneemt kom je er wel uit.

Dit staat er in de link Bertus:

De adapter past op kranen met binnen- �n buitendraad.

Maar ja ik ben niet zo technisch zoals je weet dus of het dan wel of niet past weet ik niet.
Als ik de foto bekijk dan zou je denken dat het wil 😉.

jessicapilon zei:
Dit staat er in de link Bertus:

De adapter past op kranen met binnen- �n buitendraad.

Maar ja ik ben niet zo technisch zoals je weet dus of het dan wel of niet past weet ik niet.
Als ik de foto bekijk dan zou je denken dat het wil 😉.

De kraan van TS heeft helemaal geen draad.

daarom had ik ook de link gepost van de waterdief.. die schuif je over de kraankop heen en draai hem dan vast.. omdat er geen schroefdraad is.

kx9dYS-_eOrFzUJF7i7wFz8DZZUMzOto.jpeg

Kan gebeuren Dordrecht 😉.
Volgens mij heeft de TS nu al heel wat handvatten voor een oplossing.

YinYang,

Ik volg dit topic omdat mijn kraan hetzelfde euvel leek te hebben,
Voel eens aan de opening waar het water uitkomt, voel je daar een soort roostertje zitten dan moet je eens voelen aan het 1e ronde gedeelte of daar geen 2 kleine vlakke stukjes voelt aan de buitenkant.

Zo ja, kan je dit met een steeksleutel losdraaien en komt het filtertje los en heb je gelijk je binnenwaardsedraad gevonden waar je een koppeling in kan schroeven.

Lukt dit niet, dan zie ik op je afbeelding dat er op de kop van de kraan een inkeping zit, mogelijk dat je de kop van de kraan kan afdraaien!

Tenslotte hebben alle kranen een binnen filtertje zitten welke je kan schoonspoelen en of vervangen.
Of anders de leverancier benaderen hoe dit te doen.

Succes

Dit is dan wel geen direct antwoord op je vraag maar ik had eenzelfde probleem. Uiteindelijk was ik het zat en nu pak ik gewoon mijn wasmachine kraan. Alleen nu heb ik een 20m lange slang nodig ipv een 8m.

TonHageraats zei:
Lukt dit niet, dan zie ik op je afbeelding dat er op de kop van de kraan een inkeping zit, mogelijk dat je de kop van de kraan kan afdraaien!

Tenslotte hebben alle kranen een binnen filtertje zitten welke je kan schoonspoelen en of vervangen.
Of anders de leverancier benaderen hoe dit te doen.

Succes

Volledig mee eens.

Dennis_89 zei:
Dit is dan wel geen direct antwoord op je vraag maar ik had eenzelfde probleem. Uiteindelijk was ik het zat en nu pak ik gewoon mijn wasmachine kraan. Alleen nu heb ik een 20m lange slang nodig ipv een 8m.

Pak je dan geen koud water? Of komt er bij jou ook warm water uit de wasmachine kraan?

Groeten Leopard

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan