O
oezy
Guest
Hallo,
Mijn aquarium zit nog in de opstartfase en staat nu een week en 2 dagen.
Het is een rio 180 met vallisneria ( 2 bosjes)en lymnophila mini en hydrocotile tripartita.
En een stuk hout.
Ik ben opnieuw gestart na een gigantisch algen probleem. Heel de bak zat vol verschillende soorten en ik vermoed dat het de schuld is van de bio co2. Daar is waarschijnlijk wat van in het aquarium gekomen doordat ik geen tussenfles ertussen had.
Maar misschien heb ik wel meer dingen fout gedaan. Ik gebruikte ook easy profito en carbo.
Ik heb hele avonden op mijn tablet gezocht naar info over de ei methode en heb besloten daar mee te beginnen. De poeders heb ik besteld bij aquariumbemesting.nl en komen dinsdag binnen.
KPO4, KNO4, K2SO4 en sporenelementen.
Ik wil 50 % gaan vervangen per week en het liefst geen bio CO2
Mijn vragen zijn,
Wanneer start ik het beste met de ei methode?
Kunnen de poeders ook met gewoon water of demi water opgelost worden?
Is CO2 noodzakelijk en zo ja beter bio co2 of kan easy carbo ook?
Voeg ik voor het gebruik van de ei nog iets toe aan voeding of co2 of niets?
Ik weet dat bio co2 geen carbo is maar op dat vlak zoek ik de makkelijkste weg met resultaat. Maar wanneer bio beter resultaat geeft dan doe ik dat.
Er is ook nogal discussie over het water verversen in de opstartfase maar ik heb besloten om dat wel te doen. 1x per week. Ik heb namelijk niet de intensie om snel vissen toe te voegen.
Op het moment heb ik last van een witte waas op het hout en planten maar dat is een opstartprobleem.
Ik wil het zo graag dat het is een keer langer dan drie kwart jaar goed gaat.
Mijn aquarium zit nog in de opstartfase en staat nu een week en 2 dagen.
Het is een rio 180 met vallisneria ( 2 bosjes)en lymnophila mini en hydrocotile tripartita.
En een stuk hout.
Ik ben opnieuw gestart na een gigantisch algen probleem. Heel de bak zat vol verschillende soorten en ik vermoed dat het de schuld is van de bio co2. Daar is waarschijnlijk wat van in het aquarium gekomen doordat ik geen tussenfles ertussen had.
Maar misschien heb ik wel meer dingen fout gedaan. Ik gebruikte ook easy profito en carbo.
Ik heb hele avonden op mijn tablet gezocht naar info over de ei methode en heb besloten daar mee te beginnen. De poeders heb ik besteld bij aquariumbemesting.nl en komen dinsdag binnen.
KPO4, KNO4, K2SO4 en sporenelementen.
Ik wil 50 % gaan vervangen per week en het liefst geen bio CO2
Mijn vragen zijn,
Wanneer start ik het beste met de ei methode?
Kunnen de poeders ook met gewoon water of demi water opgelost worden?
Is CO2 noodzakelijk en zo ja beter bio co2 of kan easy carbo ook?
Voeg ik voor het gebruik van de ei nog iets toe aan voeding of co2 of niets?
Ik weet dat bio co2 geen carbo is maar op dat vlak zoek ik de makkelijkste weg met resultaat. Maar wanneer bio beter resultaat geeft dan doe ik dat.
Er is ook nogal discussie over het water verversen in de opstartfase maar ik heb besloten om dat wel te doen. 1x per week. Ik heb namelijk niet de intensie om snel vissen toe te voegen.
Op het moment heb ik last van een witte waas op het hout en planten maar dat is een opstartprobleem.
Ik wil het zo graag dat het is een keer langer dan drie kwart jaar goed gaat.