Wat is er nieuw

Hoe belastend zijn vervellingen van garnalen voor het aquariumwater?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Binnenkort komt er een redelijk grote groep Vuurgarnalen in mijn 80cm bak.

Mijn vaag is hoe belastend de vervellingen van garnalen zijn voor het aquariumwater?
Er zullen vast enkele vervellingen blijven liggen die niet opgegeten worden of niet opgezogen worden door de zuigmond van het filter.

Kun je de vervellingen dan gewoon laten liggen, of is het beter ze weg te halen?
Er komen ook vissen in de bak,.. zullen die het ook op eten?
En de garnalen zelf,... eten die de vervellingen ook ( deels) op?

Niet dat ik straks dus met een bak vol garnalenvellen zit en het belastend kan zijn voor de waterwaardes ofzo.
Want alles opruimen/weghalen zal niet lukken vanwege de planten die er in staan en het hout ed.

En het lijkt me ook niet echt een leuk gezicht om tegen een bak aan te kijken waarin veel vervellingen liggen,....

Kortom,... hoe belastend zijn die vervellingen voor het aquarium ( water) en kan het kwaad als ze blijven liggen in het aquarium?
Niet dat er hier en daar schimmel ontstaat door de vellen die blijven liggen o.i.d.,...........?

Eten de garnalen zelf op, zitten belangrijke bouwstoffen in, laten liggen dus.

Idd zoals Mark al zegt. Ik schrok me in het begin en nu soms nog steeds te pletter als ik zo een vervelling zie liggen. Het lijken net dode garnalen namelijk. Vind het bijzonder hoe ze zelfs ieder pootje aan hun jasje laten zitten.

Moet je een kreeft zien werken.
Denk je dat hij dood is.

ik heb een bak vol met alleen crystal reds.. ik zie nooit maar dan ook echt nooit een verveling liggen.

ze eten ze dus zelf in zijn geheel op.

of vissen ze ook eten weet ik eigenlijk niet.

zelfs als ze wel zouden blijven liggen zijn ze niet echt belastend voor je water.. maar dat zal niet gebeuren hoor 😛

C�dric Vleminckx zei:

Klopt,heb laatst ook een vervelling van een Aziatische waaierhand op de film gezet.
Was ook mooi om te zien!

Vervellingen lekker laten doen in de bak hoor.

Die zijn juist goed omdat ze die dus weer eten voor de stoffen die erin zitten.

RichD1011 zei:
ik heb een bak vol met alleen crystal reds.. ik zie nooit maar dan ook echt nooit een verveling liggen.

ze eten ze dus zelf in zijn geheel op.

of vissen ze ook eten weet ik eigenlijk niet.

zelfs als ze wel zouden blijven liggen zijn ze niet echt belastend voor je water.. maar dat zal niet gebeuren hoor 😛

Net zoals Rich al aangeeft heb ik ook de ervaring dat je zelden een vervelling aantreft omdat ze er meestal als de kippen bij zijn om deze op te peuzelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan