Wat is er nieuw

hoe beste stroming?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Damay77
  • Startdatum Startdatum
D

Damay77

Guest
wat is nu de beste stroming in een bak?

ik heb een binnen en een buitenfilter op mn bak staan. instroom van buitenfilter zit in de linkerhoek, de uitstroom rechts. (gewoon het korte uitlooppijpje, dus geen buisje met gaatjes)

instroom en uitstroom van binnenfilter zit aan de rechterkant.

in het midden, zo"n 25-30 cm van de uitstroom, zit een omgekeerd bakje met CO2.

ik had vanmiddag de uitstroom van binnenfilter naar beneden/schuin naar midden gezet maar dan is het net of er plaatselijk een wervelwind door de bak gaat.....
(en veel zweefvuil wat door de bak geblazen word)

Je kan met diepvriesvoer of wat waterverbeteraar wel zien of de stroming in de bak goed is.
Ik kijk meestal of de plantjes allemaal iets bewegen.

Ik denk dat je moet zorgen dat je zo min mogelijk plekken hebt waar nauwelijks stroming is en vuil zich kan ophopen. Dus een stroming welke een beetje over de bodem is gericht lijkt mij zo gek nog niet.

Ik heb ooit 7 thermometers tegelijkertijd in mijn aqauarium geplaatst om te kijken of de temperatuur/stroming overal hetzelfde was. Ik had en temp verschil tussen min en max van 2 graden, door stroming aan te passen werd het verschil minder dan 0,5 graden tussen min en max.

Wel een raar gezicht 4 thermometers tegen de voorruit en andere 3 achter in de bak 😉

Nou,dat is ook weer overdreven.

Heb in de 1.20 m bak, 2 instromers .Midden en rechts naar de bodem.

Uit zit links.

Ik heb beide instroom links en beide uitstroom ook links zitten. 1 met een spraybar en de ander gewoon het uitstroompijpje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan